آفتاب
حسینی بوشهری:

رویکرد آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان پرسشگر و متعهد باشد

رویکرد آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان پرسشگر و متعهد باشد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، رفتار و گفتار معلم را در دانش آموزان تاثیرگذار دانست و گفت: تلاش مجموعه آموزش و پرورش، تربیت دانش آموزانی خلاق، پرسشگر و متعهد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در آستانه بازگشایی مدارس در دیدار رئیس آموزش و پرورش استان قم، افزود: تعلیم و تربیت دانش آموزان مهمترین رسالت معلمان است که باید از تمام توان خود برای انجام این رسالت و بهره گیری از فرصت گرانبهای بدست آمده، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز معلمان نقش مهمی در جامعه بر عهده دارند، اظهار کرد: ایجاد تزکیه در وجود معلم و آموزش صحیح به دانش آموز دو عاملی است که معلمان باید مدنظر قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، اضافه کرد: بی تردید، آموزش و پرورش یکی از اثرگذارترین و فعال‌ترین نهادهای اجتماعی است که جامعه را به سوی سرچشمه‌های اعتلا، پیشرفت و بالندگی رهنمون می‌سازد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه در آیات قرآن و احادیث اسلامی و در روایات ائمه(ع) به بحث تعلیم و تربیت به ویژه تعلیم اسلامی تاکید و سفارشات فراوانی شده است، تصریح کرد: هیچ مکتب و مذهبی همانند دین مبین اسلام به تعلیم و تربیت اهمیت و برای آن ارزش قائل نشده است.

وی افزود: فراگیری علم و دانش در تمام دوران‌ها از جایگاه خاصی برخوردار بوده و امروزه دانش‌آموزان برای بالندگی و ترقی شخصی و اجتماعی خویش باید علم و دانش را همراه با تهذیب و معنویت فرا گیرند.

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور از فراگیری علم و دانش به عنوان یک واجب یاد کرد و گفت: دین مبین اسلام و اولیا خداوند برای تعلیم و تربیت بشر مکان و زمان خاصی را مشخص نکرده و انسان از کودکی تا دوران پیری می‌توانند کسب علم داشته باشد.

حسینی بوشهری افزود: امروزه برای تقویت بنیه دینی دانش‌آموزان در مدارس باید به مباحث معنوی از قبیل محافل قرآنی، نمازهای جماعت و نماز جمعه بیشتر از گذشته اهتمام ورزیم و طی سال تحصیلی اینگونه برنامه‌ها را در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان بگنجانیم.

انتهای پیام

کد N512557

وبگردی