آفتاب

احتمال استقرار پهپادهای جنگی انگلیس در خاورمیانه/لندن به شورای حقوق بشر توضیح می‌دهد

احتمال استقرار پهپادهای جنگی انگلیس در خاورمیانه/لندن به شورای حقوق بشر توضیح می‌دهد

در شرایطی که مقام‌های انگلیس باید امروز (دوشنبه) به سازمان ملل بروند تا درباره مبنای حقوقی کشتارهای هدفمند خود توضیح دهند، دولت انگلیس با چالش‌های حقوقی در خصوص استقرار پهپادهای مسلح در خارج از افغانستان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه گاردین، این خبرها در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌هایی از احتمال انتقال اسکادران «ریپر» نیروی هوایی سلطنتی انگلیس از افغانستان به خاورمیانه برای مقابله با داعش منتشر شده است. با این حال وزارت دفاع انگلیس هنوز اعلام نکرده است که پس از پایان عملیات انگلیس در افغانستان در ماه دسامبر قرار است با 10 هواپیمای بدون سرنشین جنگی ریپر در افغانستان چه کار کند.

وکلای همکار با گروه حقوق بشری «ریپریو» از تلاش خود برای به چالش کشیدن دولت انگلیس از طرف یک شهروند یمنی خبر داده‌اند و این در صورتی است که دولت انگلیس فاش نکند که این پهپادها قرار است پس از افغانستان به کجا منتقل شوند.

این تهدید حقوقی در شرایطی مطرح شده است که مقام‌های انگلیسی امروز به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو می‌روند. این جلسه که به درخواست بن امرسون، مخبر ویژه سازمان ملل در مبارزه با تروریسم تشکیل می‌شود، به بررسی مشروعیت حملات پهپادهای انگلیس می‌پردازد.

اقدام این گروه حقوق بشری ریپریو بر روی یمن متمرکز است چرا که در گذشته اخباری از احتمال استقرار پهپادهای انگلیس در این کشور برای مبارزه با گروه‌های تروریستی منتشر شده بود.

انتهای پیام

کد N512377

وبگردی