آفتاب

گفت‌وگوی سیسی و پادشاه اردن در خصوص تحولات منطقه

گفت‌وگوی سیسی و پادشاه اردن در خصوص تحولات منطقه

رئیس جمهوری مصر با پادشاه اردن در مقر اقامت خود در نیویورک دیدار و با وی در خصوص جدیدترین تحولات منطقه بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه بوابة الشروق مصر، علاء یوسف، سخنگوی رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که "عبدالفتاح سیسی"، رئیس جمهوری این کشور در مقر اقامت خود در نیویورک با "عبدالله دوم"، پادشاه اردن دیدار و در خصوص تلاش‌های صورت گرفته برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی جهت مقابله با گروه داعش از طریق استراتژی فراگیری که تنها به بعد امنیتی و نظام محدود نشود و ابعاد اجتماعی و مقابله با تمامی گروه‌های تروریستی در منطقه را شامل شود، بحث و گفت‌وگو کردند.

وی گفت: دو طرف در این دیدار در خصوص تحولات خاورمیانه گفت‌وگو و بر اهمیت حفظ وحدت، ثبات و حاکمیت عراق و حمایت از دولت جدید این کشور تاکید کردند.

سیسی و پادشاه اردن همچنین در خصوص بحران سوریه گفت‌وگو کرده و بر لزوم حل سیاسی این بحران و لزوم انجام تلاش‌ها برای مبارزه با تندروها در سوریه تاکید کردند.

دو طرف همچنین در خصوص اهمیت حمایت از موسسات قانونی در لیبی به ویژه پارلمان منتخب و رسیدن به توافق آتش‌بس و آغاز مذاکرات برای حل سیاسی مشکلات این کشور گفت‌وگو و بر عدم مداخله در امور داخلی لیبی و لزوم پایبندی تمامی طرف‌های خارجی به عدم مجهز کردن تندروها به سلاح تاکید کردند.

پادشاه اردن در این دیدار از مصر به خاطر تلاش‌هایش جهت برقراری آتش بس میان فلسطین و اسرائیل و انجام اقدامات برای برگزاری کنفرانس بازسازی نوار غزه قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N512177

وبگردی