آفتاب

ظریف با وزیر خارجه مكزیك دیدار كرد

ظریف با وزیر خارجه مكزیك دیدار كرد

عدم هشیاری لازم از سوی برخی كشورها در برخورد ریشه‌ای با پدیده تروریزم موجب تقویت گروه‌های تروریستی و افزایش نگرانی‌ها گردیده است.

وزیر امور خاجه مكزیك با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه كشورمان با وی دیدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار آخرین تحولات منطقه‌ای، روند مذاكرات هسته‌ای و راه‌های تقویت مناسبات دو جانبه فیمابین مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

ظریف ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دو كشور در دو منطقه مهم جهان و ارتقاء مناسبات را تامین‌كننده منافع مشترك و موجب افزایش اثرگذاری در مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

وزیر خارجه كشورمان ضمن تبیین آخرین تحولات غرب آسیا و تهدیداتی كه از سوی گروه‌های تروریستی فعال متوجه كشورهای این منطقه و سایر نقاط جهان است سیاست‌های اشتباه امریكا در گذشته و تكرار آن وی همچنین اظهار داشت: عدم هشیاری لازم از سوی برخی كشورها در برخورد ریشه‌ای با پدیده تروریزم موجب تقویت گروه‌های تروریستی و افزایش نگرانی‌ها گردیده است.

كوری برنا نیز در این دیدار با اشاره به نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف نسبت به دستیابی به توافق جامع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه كشورمان تا قبل از سوم آذر ماه ابراز امیدواری كرد.

وزیر امور خارجه مكزیك خطر تروریزم را پدیده‌ای بسیار خطرناك كه موجب نگرانی مشترك ملت‌هاست توصیف كرد و ضرورت برخورد اساسی و همه جانبه با این پدیده را مورد تاكید قرار داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود دو كشور، آمادگی مقامات مكزیك را برای تقویت روابط دو جانبه و افزایش رایزنی‌های سیاسی پیرامون موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام كرد.

کد N512133

وبگردی