آفتاب

دلایل سارکوزی برای بازگشت مجدد به عرصه سیاست در فرانسه

دلایل سارکوزی برای بازگشت مجدد به عرصه سیاست در فرانسه

رئیس‌جمهور پیشین فرانسه گفت، در دو سال و نیمی که از شکست تلخش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 میلادی می‌گذرد،‌ چند چیز درباره خودش یاد گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه در مصاحبه‌ای تلویزیونی توضیح داد که چرا وی از تعهد خود مبنی بر اینکه برای همیشه زندگی سیاسی را کنار می‌گذارد، برگشته است.

سارکوزی در این مصاحبه 45 دقیقه‌ای گفت: به عنوان رئیس جمهور فرانسه از سال 2007 تا 2012 میلادی گاهی اوقات فکر می‌کردم که می‌توانم به تنهایی موفق شوم و با بی دقتی و سخنرانی‌های متضاد باعث شدم تا مردم فرانسه علیه من شوند.

وی افزود که تصمیم گرفته تا رهبری حزب محافظه کار خود موسوم به «اتحاد برای جنبش مردمی» (UMP) را در انتخابات ماه آتی فرانسه به عهده گیرد چرا که نمی‌خواهد کشورش محکوم به انزوای کاملی شود که وی پیش بینی کرده اگر حزب راست افراطی «جبهه ملی» روی کار آید، این انزوا رخ خواهد داد.

سارکوزی هنگامی که در سال 2012 میلادی کاخ ریاست جمهوری را ترک می‌کرد، گفت: برای همیشه از سیاست کناره‌گیری می‌کند و راه دیگری را برای خدمت به کشورش پیدا خواهد کرد.

به شدت انتظار می‌رود که پیوستن وی به این رقابت برای رهبری حزب محافظه کار «اتحاد برای جنبش ملی»، نخستین گام برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 میلادی باشد.

سارکوزی گفت: به خاطر ناامیدی، خشم و نبود آینده‌ای که در میان فرانسوی‌ها احساس می‌کنم، تصمیم گرفتم تا به سیاست بازگردم. ما یکی از تنها کشورهایی هستیم که چنین احساس ناامیدی داریم و می‌خواهم تلاش کنم تا کشورم را بالا بکشم.

فرانسوا اولاند، جانشین سارکوزی و رئیس‌جمهور کنونی فرانسه نامحبوب ترین رهبر این کشور در دوران معاصر است که این عدم رضایت از شیوه رسیدگی وی به وضعیت اقتصادی فرانسه نشات می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N512124

وبگردی