آفتاب

شناسایی اعضای گروه وابسته به داعش در کویت

شناسایی اعضای گروه وابسته به داعش در کویت

دستگاه امنیتی کویت از شناسایی خانه‌ای که به طور مخفیانه داعش از آن استفاده می‌کرد و دستگیری اعضای وابسته به این گروه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری «ایلاف»، در سایه گسترش مناطق تحت تصرف گروه تروریستی داعش در کشورهای عراق و سوریه و تلاش‌های بین المللی برای تشکیل یک ائتلاف با هدف مبارزه با افراط گرایی و خطرات آن برای جهان،‌ کشورهای عرب حوزه خلیج فارس توانستند، مخفیگاه‌های داعش را در کشورهای‌شان شناسایی کنند.

در همین راستا، دستگاه امنیتی کشور کویت هم توانست اطلاعات جدیدی از اعضای این گروه بدست آورد چراکه در این خانه‌ها، پول نقد، پرچم‌های سیاه، بیانیه‌های این گروه تروریستی و یک دستگاه چاپ کشف و ضبط کرد.

کشور کویت به تازگی پنج نفر را به اتهام پیوستن به داعش بازداشت کرد. در تحقیقات سازمان امنیت کویت مشخص شد این افراد منتظر دستورات رهبران خود برای مشخص شدن چارچوب تحرکات بودند اما برنامه‌های آنها با شناسایی خانه‌ها شکست خورد.

مورد اول مربوط به بازداشت یک شهروند کویتی به همراه اسلحه و اعلامیه بود.

پرونده این متهم به 12 اکتبر برای بررسی بیشتر موکول شد.

مورد دوم مربوط به شهروند کویتی و سه تبعه خارجی است که دوباره به 10 روز زندان محکوم شدند.

بر اساس گزارش روزنامه‌ها، پنج نفری که به اتهام پیوستن به داعش دستگیر شده‌اند، اتهامات را نپذیرفتند و آن را نادرست دانستند.

خالد اللیفه،‌ وکیل مدافع یکی از متهمان با حضور در دادگاه گفت: موکل او مهندس و فارغ التحصیل یکی از دانشگاه‌های آمریکاست و در حال حاضر در صنعت نفت کار می‌کند. اتهام نسبت داده شده به او به طور کلی نادرست است.

وی افزود: اگر معرفی متهمان به نوعی قربانی برای دولت است، من توقع دارم دادگاه این اتهامات را رد کند.

بر اساس آنچه روزنامه «الرای» کویت امروز نوشت: متهمان اعتراف کرده‌اند که صدها لوگو و پرچم سیاه را که نشانه گروه تروریستی داعش است را آماده کرده‌اند و اسکانس‌هایی را با آرم داعش با هدف جایگزینی آنها با پول رایج کویت و اجرای برنامه‌هایشان در این کشور چاپ کرده‌اند.

این روزنامه با اشاره به تحقیقات ارائه شده به دادستانی نوشت: سرنخ اولیه این پرونده آن بود که یک کویتی به امنیت کشور اطلاع داد که پسر دانشجویش با نام اختصاری «ع» فریب خورده و پس از ترک کشور به مقصد ترکیه و ورود به خاک سوریه به صفوف داعش پیوسته است و در حال حاضر خبری از او ندارد.

همچنین در تحقیقات آمده است که دستگاه امنیتی کشور کویت نام او را برای دستگیری‌اش به تمامی درگاه‌ها، ورودی‌ها ابلاغ کرده تا به محض ورود به کشور در فرودگاه دستگیر شود.

محمد الخالد، معاون نخست وزیر و وزیر کشور کویت تصمیم گرفت گروهی متشکل از 80 نفر شامل یک افسر و مسئولانی از امنیت کشور و دایره جنایی را برای تعقیب اعضای داعش تشکیل دهد.

روزنامه الانباء کویت هم دو روز قبل در گزارشی نوشت: امور داخلی کویت تحت کنترل است و دستگاه امنیتی به خوبی کار خود را انجام می‌دهد.

این روزنامه نوشت: گروه «پیگیری داعش» کار خود را با 40 گشت شهری آغاز کرده است. هر گشت با حضور دو مقام امنیتی و مناطق مختلف کویت گشت زنی کرده و هر فرد متمایل به گروه‌های تروریستی را زیر نظر می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N511922

وبگردی