آفتاب
معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور:

حقوق بشر به ابزار سیاسی مستکبران تبدیل شده است

حقوق بشر به ابزار سیاسی مستکبران تبدیل شده است

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور گفت: متاسفانه موضوع حقوق بشر تبدیل به یک ابزار سیاسی شده که در اختیار قدرتمندان و مستکبران جهانی است.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور گفت: متاسفانه موضوع حقوق بشر تبدیل به یک ابزار سیاسی شده که در اختیار قدرتمندان و مستکبران جهانی است.

سیدمرتضی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره گزارش اخیر بان‌کی‌مون در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران، گفت: مستکبران هر زمان که بخواهند کشور هدف را به دلیل اینکه سیاست‌هایش با آن‌ها همراه نیست تحت فشار قرار دهند از ابزار حقوق بشر استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور با بیان اینکه کشورهایی که سردمداری دفاع از حقوق بشر را می‌کنند خودشان ناقض حقوق بشر هستند، گفت: اگر در رابطه با این کشورها و این افراد درباره نقض حقوق بشر پرده‌ها کنار برود شاهد بیشترین نقض حقوق بشر از سوی آنها هستیم که البته مصادیق فراوانی در این زمینه وجود دارد.

بختیاری با اشاره به جریانات داعش و مسائل رخ داده در کشور سوریه، گفت: در دو سال اخیر مشاهده کردیم که چه فجایعی را آمریکا در کشور سوریه به وجود آورده است و متاسفانه سازمان ملل متحد که باید بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های خودش عمل کند با آمریکا همراهی می‌کند؛ بنابراین استفاده از حربه حقوق بشر برای مطامع سیاسی زورگویان، قدرتمندان و استکباران جهانی است.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران یک بخش از اعدام‌ها مربوط به قصاص است که قصاص حق اولیای دم و طبق قانون است. در مقابل همین اولیای دم که دارای حق قانونی و شرعی برای قصاص هستند می‌توانند از حق قانونی خود با بخشش و دریافت دیه بگذرند.

بختیاری با اشاره به تلاش‌های قوه قضاییه برای جلب رضایت از اولیای دم، گفت: اگر اولیای دم خواهان قصاص باشند قوه قضاییه راه دیگری ندارد ضمن اینکه دستگاه قضایی از طریق شوراهای حل اختلاف و کسانی که دارای اعتبار محلی هستند برای اینکه بتوانند رضایت اولیای دم را جلب کند کمک می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی دادستان کل کشور بخش دیگر اعدام‌ها در کشور را مربوط به موادمخدر دانست و گفت: ما بیش از سه هزار و 500 شهید در رابطه با مبارزه با مواد مخدر داریم، در واقع ما این همه شهید دادیم که مواد مخدر سرازیر اروپا و دیگر کشورها نشود.

وی گفت: ما چندین برابر تعداد شهدای‌مان مجروح در این راه داشتیم. اگر قاچاقچیانی که مواد مخدر را جابجا می‌کنند دستگیر و به استناد قانون محکوم به اعدام شوند و حکم اعدام در رابطه با آنها اجرا شود آیا بحث حقوق بشر مطرح است؟ در حالیکه اگر این افراد اعدام نشوند بحث حقوق بشر مطرح است.

انتهای پیام

کد N511880

وبگردی