آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی:

پیشنهاد آمریکایی خارج از توافقات پذیرفتنی نیست/آمانو درخواست جدیدی داشت

پیشنهاد آمریکایی خارج از توافقات پذیرفتنی نیست/آمانو درخواست جدیدی داشت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیچ پیشنهاد جدیدی از سوی آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات هسته‌ای پذیرفتنی نیست و ما آن را جدی نمی‌گیریم و موضوعاتی که در توافق اولیه نبوده است جایی برای مذاکره ندارد و نشان از بی‌خردی طرف آمریکایی است.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برخی صحبت‌ها درباره احتمال ارائه پیشنهاد جدید توسط آمریکا در مذاکرات نیویورک گفت: این چیز جدیدی نیست که آمریکایی‌ها در یک نشست مطالبه جدیدی داشته باشند و در سفر یوکیا آمانو به ایران نیز این موضوع را شاهد بودیم که یک درخواست جدیدی را که مغایر با توافقات بود مطرح کرد و درخواست بازرسی از مراکز نظامی را داشتند.

وی افزود: اخیرا نیز معاون وزیر امور خارجه آمریکا مواضعی را که به نوعی تضمین منافع رژیم صهیونیستی است اعلام کرد، اما ما تنها در چارچوب موضوع هسته‌ای مذاکره را جلو می‌بریم و در مورد درخواست‌های غیرقانونی و خارج از این چارچوب هیچ‌گونه بحثی نخواهیم داشت و هیچ‌گونه تضمینی برای حفظ منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌دهیم.

نماینده مردم یزد تصریح کرد: خوب است آمریکایی‌ها واقع‌بینانه و در سایه عقلانیت به مذاکرات وارد شوند و نه از موضع بالا و با طرح مطالبات جدید و خلاف قانون و البته زیاده‌خواهانه تا بتوانیم در این مسیر به توافق نهایی برسیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان تأکید کرد: وزیر امور خارجه پس از مذاکرات نیویورک در کمیسیون امنیت ملی حاضر خواهد شد و در مورد پیشرفت مذاکرات و شرایط ایجاد شده در مذاکرات نیویورک گزارشی را ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N511855

وبگردی