آفتاب

پادشاه اردن: اقدام علیه داعش با تاخیر صورت گرفته است

پادشاه اردن: اقدام علیه داعش با تاخیر صورت گرفته است

پادشاه اردن گفت: آمریکا و دیگر کشورهای جهان باید خیلی زودتر در سوریه مداخله می‌کردند تا دولت اسلامی (داعش) درگیری‌ها را به خاک سوریه و عراق نمی‌کشاند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه‌ای با شبکه "CBS" آمریکا گفت: می‌شد مانع از پیشروی گروه دولت اسلامی شد اگر که جامعه بین‌الملل به شکلی قوی‌تر عمل می‌کرد و اجازه نمی داد حمایت‌های مالی و سیاسی که این گروه‌ها در سوریه به دست می‌آوردند به دست‌شان برسد.

ملک عبدالله دوم که برای حضور در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده افزود: گروه داعش در حال حاضر درآمدها‌ی نفتی دارد و این باعث شده که شکست دادن آن‌ها بسیار دشوارتر شود.

پادشاه اردن ادامه داد: گروه‌های شبه‌نظامی قادر هستند تنها در طول یک سال نزدیک به یک میلیارد دلار فرآورده‌های نفتی تولید کنند به این ترتیب آن‌ها خواهند توانست حقوق اعضای خارجی بسیاری را تامین و اسلحه خریداری کنند.

پادشاه اردن در ادامه از جامعه جهانی خواست برای مبارزه با این گروه‌های تروریستی که در حال حاضر بر مناطق وسیعی از مرزهای سوریه و عراق مسلط شده‌اند، با یکدیگر متحد شوند.

وی خاطرنشان کرد که رهبران گروه دولت اسلامی را نباید اصلا مسلمان دانست.

انتهای پیام

کد N511617

وبگردی