آفتاب

واکنش کرزای به پیروزی احمدزی در انتخابات افغانستان

واکنش کرزای به پیروزی احمدزی در انتخابات افغانستان

رئیس جمهوری افغانستان ضمن حمایت از پیروزی اشرف غنی احمدزی در انتخابات گفت از اینکه روند طولانی انتخابات پایان یافته خرسندم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری بخدی، حامد کرزای پیروزی اشرف غنی احمدزی را در انتخابات ریاست جمهوری به وی تبریک گفت.

کرزای ضمن حمایت از پیروزی اشرف غنی احمدزی در انتخابات گفت از اینکه روند طولانی انتخابات پایان یافته است، خرسندم.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین از شکیبایی افغان ها برای ثبات کشورشان تفدیر کرد و برای ملت افغانستان آرزوی سعادت و سربلندی کرد.

بر اساس این گزارش کمیسیون انتخابات افغانستان روز گذشته اشرف غنی احمدزی را پیروز انتخابات معرفی کرد اما به آرای وی اشاره نکرد.

یوسف نورستانی رئیس این کمیسیون نیز در نشست خبری گفت که نتیجه انتخابات در ابتدا به دو نامزد فرستاده می شود و سپس اعلام می شود.

وی افزود در حالیکه هزاران رای باطل شده اما نتایج آرا نشان می دهد که اشرف غنی احمدزی رئیس جمههوری افغانستان است.

توافق دو نامزد بر سر تشکیل دولت وحدت ملی نیز با استقبال سازمان ملل، ایالات متحده آمریکا، جامعه جهانی و شماری از رهبران جهادی در افغانستان مواجه شد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است که یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان گفته که عدم ثبات سیاسی در ماه‌های گذشته تاثیرات سنگین بر اقتصاد، امنیت و حکومتداری در این کشور داشته است.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای اعلام کرد که آمریکا امضای موافقتنامه دولت وحدت ملی از سوی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تحسین می کند. کاخ سفید همچنین اعلام کرده که آماده است با نهادهای اداری افغانستان برای موفقیت بیشتر آنان همکاری کند.

سفارت بریتانیا در کابل نیز با انتشار بیانیه ای، از توافق دو نامزد استقبال کرده و آن را "پایان بلاتکلیفی" خوانده است. در بیانیه سفارت بریتانیا آمده است که این توافقنامه زمینه را برای انتقال صلح آمیز و دموکراتیک قدرت در افغانستان، فراهم می‌کند.

کد N511245

وبگردی