آفتاب
لاریجانی:

قدرت‌های جهانی اراده جدی برای مبارزه با تروریسم ندارند

قدرت‌های جهانی اراده جدی برای مبارزه با تروریسم ندارند

راه مبارزه با تروریسم اراده جدی و همکاری مقامات کشورهای مستقل برای مبارزه با این پدیده است./مجلس شورای اسلامی انتقال تجربیات و توسعه ارتباطات پارلمانی در ابعاد مختلف با کنیا را دارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سنای کنیا امروز (یکشنبه) با رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا،‌ علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط ایران و کنیا گفت: جمهوری اسلامی ایران از همکاری با کشورهای آفریقایی از جمله کنیا استقبال می‌کند و با پشتوانه همکاری دوستانه و تاریخی دو کشور، می‌توان چشم‌انداز مناسبی برای ارتقاء سطح مناسبات دوجانبه ایران و کنیا ترسیم کرد.

لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی انتقال تجربیات و توسعه ارتباطات پارلمانی در ابعاد مختلف با کنیا را دارد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های ایران و کنیا برای توسعه مراودات و تجربیات تجاری و اقتصادی خود گفت: با توجه به پیشرفت‌های اخیر ایران در جنبه‌های مختلف فناوری‌های نوین از جمله در بخش کشاورزی گسترش همکاری‌های دو کشور در این عرصه می‌تواند به پیشرفت و توسعه کنیا در این زمینه کمک نماید.

وی تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های دو کشور در بخش کشاورزی و صنعتی به نفع دو ملت بهره برد.

لاریجانی هم‌چنین با اشاره به سیاست‌های دوگانه قدرت‌های جهانی در مقابله با تروریسم گفت: قدرت‌های جهانی اراده جدی و واقعی برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم ندارند و در راستای رسیدن به اهداف خود از آن‌ها استفاده ابزاری می‌کنند.

وی افزود: راه مبارزه با تروریسم اراده جدی و همکاری مقامات کشورهای مستقل برای مبارزه با این پدیده است.

محمد یوسف حاجی رییس کمیته امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سنای کنیا نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقه‌مندی کشورش برای توسعه روابط همه جانبه با ایران گفت: کنیا از پیشرفت‌های اخیر ایران در ابعاد علمی و فناوری مطلع بوده و دولت و پارلمان کنیا علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران هستند.

محمد یوسف حاجی در پایان با تایید سخن رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه عزم و اراده جدی در قدرت‌های جهانی برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد گفت: دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر و دستیابی به منابع طبیعی آن‌ها از اهداف این کشورها در برخورد با گروه‌های تروریستی در نقاط مختلف جهان است.

کد N511092

وبگردی