آفتاب

وقوع تیراندازی در دونتسک پس از هشدار ناتو

وقوع تیراندازی در دونتسک پس از هشدار ناتو

پس از هشدار فرمانده ناتو در مورد پایدار نبودن صلح در شرق اوکراین، ظهر امروز درگیری سنگین مسلحانه بین جدایی طلبان و ارتش در شهر دونتسک رخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، شهر دونتسک ظهر امروز یکشنبه صحنه تبادل آتش سنگین میان جدایی طلبان و ارتش اوکراین بود.

این درگیری در حالی رخ داد که روز گذشته جدائی طلبان و ارتش اوکراین با برقراری منطقه حائل در شرق اوکراین موافقت کردند. اما فرمانده ارشد ناتو در واکنش به این توافق هشدار داده بود که این توافق و آتش بس برقرار شده در شرق اوکراین فقط در حد حرف است و پایدار نخواهد بود.

"لئونید کوچما" رئیس جمهوری پیشین اوکراین و نماینده کی یف در این مذاکرات، در مورد توافق روز گذشته به خبرنگاران گفت: بین طرفین تفاهم نامه ای برای ایجاد منطقه حائل امضا شده است.

بر اساس این تفاهم، دو طرف ادوات سنگین خود را تا فاصله 15 کیلومتری از منطقه مرکزی درگیری ها بیرون برده، و منطقه ای حائل به وسعت 30 کیلومتر ایجاد می کنند.

به گفته کوچما، سازمان همکاری و امنیت اروپا بر اجرای تعهدات نظارت خواهد کرد.

در تفاهم میان کی یف و شورشیان قرار شده که همه نیروهای مسلح خارجی، ادوات نظامی، جنگجویان و نیروهای نظامی از منطقه غیرنظامی خارج شوند.

"ایگور پلوتینسکی" رهبر جمهوری خودخوانده لوهانسک، نیز در رابطه با این توافق گفت: این تفاهم باید طرف ها را به ایجاد منطقه‌ای کاملا امن رهنمون شود.

کد N510898

وبگردی