آفتاب

تعیین تکلیف تحقیق و تفحص از بانک مسکن در کمیسیون اقتصادی

تعیین تکلیف تحقیق و تفحص از بانک مسکن در کمیسیون اقتصادی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تحقیق و تفحص از بانک مسکن امروز در کمیسیون بررسی می‌شود و مسئولین بانک مسکن در جلسه امروز پاسخگوی سوالات نمایندگان درخواست کننده تحقیق و تفحص خواهند بود و در صورتی که پاسخ‌ها قانع کننده باشد تحقیق و تفحص از دستور کار خارج می‌شود و در غیر این صورت کمیسیون این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

ارسلان فتحی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: کمیسیون اقتصادی به دنبال برخی تخلفات مالی کلان در تعدادی از بانک‌ها طرح تحقیق و تفحص از این بانک‌ها را مطرح کرد که در حال حاضر جزییات کامل این تخلفات به طور محرمانه در حال بررسی است و از همین کمیسیون جلساتی را با مسئولین بانک مرکزی داشتند.

وی افزود: طرح تحقیق و تفحص از بانک و سرمایه به هیات رییسه مجلس تقدیم شد و در نوبت رسیدگی قرار گرفته است و طی جلساتی که اعضای کمیسیون با روسای بانک مرکزی داشته اند موضوعاتی در مورد بررسی عملکرد و تحقیق و تفحص از همه بانک های کشور مطرح شد که برای تعیین تکلیف نهایی این موضوع نیازمند پیگیری‌های بیشتر است.

نماینده کلیبر با اشاره به اینکه مجلس صلاحیت ورود به همه موضوعات کشور را دارد تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود نمی‌توان از بانک‌های خصوصی تحقیق و تفحص به عمل آورد درست نیست و مجلس می‌تواند با ورود به مسائل کشور از جمله موضوع بانک‌های خصوصی از عملکرد آن‌ها تحقیق و تفحص به عمل آورد.

رییس کمیسیون اقتصادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های مجلس و دولت برای خروج از رکود در کشور گفت: طرح حمایت از تولید ملی که در کمیسیون اقتصادی مطرح شده در حال بررسی است و به طور همزمان با لایحه خروج از رکود دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد و به احتمال فراوان این دو طرح و لایحه در یک قانون جامع برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن علنی ارسال شود.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی و کمیسیون ویژه بررسی لایحه خروج از رکود به طور همزمان در حال بررسی برنامه‌های دولت و مجلس برای بهبود اوضاع کسب و کار، صنعت و رکود هستند و کمیسیون اقتصادی روز شنبه به عنوان کمیسیون فرعی این موضوعات را بررسی می‌کند تا ان‌شاالله یک قانون جامع برای بهبود شرایط تولید از مجلس بیرون آید. همچنین لایحه انضباط مالی نیز در مجلس به صورت جداگانه بررسی می‌شود.

انتهای پیام

کد N510789

وبگردی