آفتاب

رئیس اطلاعات سابق ام آی 6: انگلیس از اقدام نظامی مستقیم در سوریه خودداری کند

رئیس اطلاعات سابق ام آی 6: انگلیس از اقدام نظامی مستقیم در سوریه خودداری کند

رئیس اطلاعات سابق ام آی 6 از دولت انگلیس درخواست کرد تا از اقدام نظامی مستقیم علیه سوریه دوری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آذربایجان، نایجل اینکستر، رئیس اطلاعات سابق ام آی 6 (MI6) دولت انگلیس را از درگیر شدن در اقدام نظامی در سوریه بر حذر داشت و گفت که چنین اقدامی می‌تواند به دشمنی متحدان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از جمله روسیه منجر شود.

وی تاکید کرد که هرگونه اقدام نظامی در عراق با توافق دولت بغداد انجام می‌شود اما این امر درباره سوریه صادق نیست و همچنین اقدامی می‌تواند "اقدام جنگی" شناخته شود.

وی افزود: مطمئن باشید که متحدان اسد سریعا از این نکته استفاده می‌کنند اما از دیدگاه‌ نظامی، منطق چنین اقدامی اجتناب ناپذیر است چرا که نهایتا سوریه جایی است که این نیروها باید در آنجا شکست داده‌ شوند. تاکید باید بر روی عوامل محلی و تقویت عواملی سوری محلی باشد. آن‌ها پیشتر نیز به موفقیت‌هایی علیه داعش دست یافته بودند اما مشکلات لجستیکی داشتند و در شرایطی که تجهیزاتشان را از دست می‌دادند، داعش به سلاح‌های جدیدی دست پیدا می‌کرد.

اظهارات این رئیس اطلاعاتی سابق سرویس جاسوسی خارجی انگلیس در پی تایید برنامه باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در سنا برای آموزش و تسلیح شورشیان ضد دولتی در سوریه علیه داعش مطرح شد.

اما دولت انگلیس هنوز درباره‌ حمله به مواضع داعش در عراق و سوریه و پیوستن به کمپین حملات آمریکا تصمیمی نگرفته است. تروریست‌های تکفیری داعش مناطق گسترده‌ای در عراق و سوریه را تحت کنترل درآورده‌اند و جرایم وحشتناکی از جمله اعدام‌های دسته جمعی انجام داده‌اند.

انتهای پیام

کد N510644

وبگردی