آفتاب

تکذیب درخواست ایران از کویت برای میانجی‌گری حضور در ائتلاف علیه داعش

تکذیب درخواست ایران از کویت برای میانجی‌گری حضور در ائتلاف علیه داعش

سفیر کشورمان در کویت درخواست تهران از این کشور برای میانجی‌گری جهت حضور ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علیرضا عنایتی در گفت‌وگو با روزنامه کویتی النهار با تکذیب اخبار منتشر شده درباره درخواست تهران از کویت برای میانجی‌گری جهت حضور ایران در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفت که ایران چه در داخل ائتلاف و چه در خارج از آن به وظیفه‌اش در مبارزه با تروریسم عمل می‌کند.

او در ادامه از سیاست دور نگاه داشتن (کشورها) از ائتلاف بین‌المللی مبارزه علیه داعش انتقاد کرد و افزود که مبارزه با تروریسم مسوولیت همه کشورهای منطقه است نه کشورهای خارج از منطقه علاوه بر آن کشورهای منطقه از امکانات و توانمندی‌های لازم دراین خصوص برخوردارند.

عنایتی با بیان این که ما درباره گروه تروریستی داعش به هماهنگی با کویت و رایزنی‌های مستمر با آن نیاز داریم گفت که این رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها وجود دارد و اگر این مساله نیازمند امری بیش از این باشد، آن را انجام خواهیم داد.

سفیر کشورمان در کویت تصریح کرد: مبارزه با تروریسم اقدامی میدانی نیست بلکه بهانه‌ای برای تخریب و نابودی است.

وی هم‌چنین بر ضرورت مبارزه با این پدیده به لحاظ فکری تاکید کرد و گفت که این مساله مهم‌تر است و باید بر اندیشه‌های میانه‌روی در منطقه‌ای که نیازمند اعتدال و میانه‌روی است، متمرکز شد این همان چیزی است که حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران نیز چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی و منطقه بر آن اشاره کرده است.

انتهای پیام

کد N510638

وبگردی