آفتاب

زاکانی: احساسات شخصی در مراودات دیپلماسی دخیل نشود

زاکانی: احساسات شخصی در مراودات دیپلماسی دخیل نشود

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه رییس‌جمهور در سفر به نیویورک احساسات شخصی خود را در مراودات دیپلماسی دخیل نکند، گفت: برخی رسانه‌ها ندانسته نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه رییس‌جمهور در سفر به نیویورک احساسات شخصی خود را در مراودات دیپلماسی دخیل نکند، گفت: برخی رسانه‌ها ندانسته نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا زاکانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا قطب سلطه‌گران جهان است، گفت: این کشور به دنبال جهانی‌سازی است و هر جنایتی را در این مسیر انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا مبدع و پشتیبان تروریسم دولتی و غیردولتی است، افزود: از رژیم کودک‌کش اسرائیل حمایت می‌کند، داعش را به وجود آورد و به عنوان عروسک خیمه‌شب بازی خود در جهان اسلام به کار گرفت، این کشور بزرگ‌ترین ناقص حقوق بشر است اما بی‌شرمانه خود را ضد تروریسم و مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا به دنبال احیای آبروی از دست رفته خود است، امروز آمریکا و سران آن منفورترین سران کشورها در اذهان ملت‌ها هستند و در حال حاضر این کشور به دنبال بازگشت به منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به بهانه مبارزه با تروریسم است و البته به دنبال سرکوب بیداری اسلامی و نهضت مستضعفین جهان و خاموش کردن کانون این بیداری در ایران اسلامی است.

زاکانی خاطرنشان کرد: اما آمریکا امروز ضعیف‌تر از هر روزی است که شاهد مثال آن شکست این کشور در سوریه و عراق و سایر نقاط جهان است، این کشور از درون با تضادهای جدی مواجه شده که مثال آن جنبش 99 درصدی و اعتراض سیاهان فرگوسن از این دست دلایل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امروز مسئولین آمریکا اذعان می‌کنند که این ابرقدرت در حال افول است.

وی افزود: امام فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه‌ گرگ و میش است و آمریکا شیطان بزرگ است، در 22 مرداد امسال نیز مقام معظم رهبری در دیدار با سفرا به تفصیل بیان کردند که ما با همه دنیا تعامل داریم به جز رژیم آدم‌کش و کودک‌کش صهیونیستی و آمریکا.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در ادامه با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا هیچ نفعی ندارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که این مذاکره حتی در مواردی مضر هم هست البته سال گذشته تا سقف وزیر امور خارجه بنا شد مذاکراتی به دلیل مسائل حساس هسته‌ای و دریافت تجربه مجدد از مذاکره با آمریکا صورت بگیرد اما نتیجه‌گیری رهبری این بود که فرمودند با وجود این مذاکرات دشمن گستاخ‌تر شد و دشمنی آمریکا بیشتر شد.

زاکانی یادآور شد: لحن آمریکایی‌ها تغییر کرد و اهانت‌آمیز و تندتر با مردم کشورمان برخورد کردند اما ما فراموش نمی‌کنیم که شرمن در یازده مهرماه گذشته بی‌شرمانه بیان کرد که فریب در DNA ایرانی‌ها نهفته است، تحریم‌ها را بیشتر کردند و ما شاهد بودیم که در سال گذشته 31 شرکت و نهاد ایرانی جدید و پانزده شرکت خارجی تحریم شد اما در حال حاضر شانزده شرکت کشتیرانی جدید، پنج بانک ایرانی جدید و سه بانک خارجی، 20 فرد ایرانی جدید و دو فرد خارجی به لیست تحریم‌ها اضافه شد و میزان جریمه شرکت‌ها و افراد مرتبط با ایران 9 میلیارد و 561 میلیون و 400 هزار دلار قرار گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تهدیدهای آمریکا نیز افزایش پیدا کرده است، افزود: چهار بهمن سال 92 جان کری اعلام کرد که اگر ایران از توافقنامه عدول کند گزینه نظامی ما آماده و مهیاست، در مقابل بی‌شرمانه ما را کشوری منفعل به جهانیان معرفی کردند و ایران نزد ملت‌ها متهم به تزلزل شد.

زاکانی در ادامه با بیان این‌که « سال گذشته رییس‌جمهور در سفر به نیویورک دیدارهای متعدد و فعالیت‌های فوق‌العاده مطلوبی داشت» ابراز عقیده کرد: اما برخی زیاده‌روی‌ها نیز صورت گرفت که دیدار زودرس با جان کری توسط وزیر امور خارجه و گفت‌وگوی تلفنی آقای رییس‌جمهور با اوباما از این دست بود.

زاکانی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به نیویورک در روز دوشنبه، افزود: امروز شاهد زمزمه‌ها و تحرکات سرپنجه‌هایی در رسانه‌های کشور هستیم که دانسته و ندانسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و نقش ستون پنجم دشمن را ایفا می‌کنند که ما ضمن هشدار به رعایت مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی مجدانه از ریاست جمهور خواستاریم تا احساسات شخصی خود را در مراودات دستگاه دیپلماسی کشور به نمایندگی مردم فهیم انقلابی کشور دخیل نکنند و با تدبیر و اعتدال به راه طی شده سال گذشته بیندیشند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: سرمایه و آبروی ملت نمونه و انقلاب اسلامی را در جای خود صرف کنند تا اسباب توفیقات بیشتری شود و به صراحت بیان می‌کنیم که مجلس شورای اسلامی در راستای صیانت از حقوق مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی با هر کژی مخالف مصالح انقلاب اسلامی در این خصوص برخورد جدی خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N510632

وبگردی