آفتاب

ابطحی: با پرسش مهر ماه نباید سمبلیک برخورد شود

ابطحی: با پرسش مهر ماه نباید سمبلیک برخورد شود

نماینده پیشین مجلس با تأکید بر اینکه پرسش مهرماه نباید سرسری گرفته شود، گفت: همکاران ما در آموزش و پرورش باید به این موضوع بها دهند و دانش آموزان و معلمان به پیگیری در این باره تشویق کنند.

نماینده پیشین مجلس با تأکید بر اینکه پرسش مهرماه نباید سرسری گرفته شود، گفت: همکاران ما در آموزش و پرورش باید به این موضوع بها دهند و دانش آموزان و معلمان به پیگیری در این باره تشویق کنند.

محمدجواد ابطحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به نزدیک بودن آستانه آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: پرسش مهرماه امسال می تواند پیرامون چگونگی پیاده کردن فرهنگ اخلاق نبوی و علوی باشد و اینکه تا چه اندازه به این موضوع در خانواده‌ها، جوامع و رسانه ها توجه می‌شود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز جامعه ما کمرنگ شدن فرهنگ نبوی است تصریح کرد: با توجه به نام گذاری سال در حوزه فرهنگ و اقتصاد اگر بتوانیم چگونگی پیاده شدن اخلاق نبوی و علوی را در جامعه به عنوان پرسش مهرماه مطرح کنیم ذهن جامعه و دانشجویان به این نکته متمرکز خواهد شد و اثرات مثبت آن را در آینده خواهیم دید.

این فعال سیاسی با اشاره به پرسش مهرماه سال گذشته رئیس جمهور مبنی بر چگونگی نشر فرهنگ اعتدال افزود: اعتدال برگرفته از آموزه های دینی ما و در چارچوب دستورات قرآن کریم،‌احادیث نبوی و سنت معصومین است.

وی تأکید کرد: اعتدال مدنظر رئیس جمهور و مقام معظم رهبری همانی است که درقرآن کریم بارها و بارها در زمینه های مختلف خانوادگی و اجتماعی و اقتصادی و غیره بر آن تأکید شده است.

ابطحی با بیان اینکه پرسش های مهرماه باید جدی گرفته شود گفت: باید در طول یک سال گذشته بررسی می شد آیا اعتدال در مدارس ما رعایت شده است و معلمان در برخورد با دانش آموزان،‌برنامه ریزی های درسی و طرح درس خود اعتدال را رعایت کردند تا به موضوعات کلان تر از جمله عملکرد نیروهای انتظامی ، صدا و سیما،‌تریبون نمازجمعه‌،‌مجلس و ... برسد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه پرسش های مهرماه مثل نامگذاری های سال به مسئله ای تشریفاتی تبدیل شده است و پیگیری نمی شود اظهار کرد: باید بررسی کنیم بعد از یک سال چقدر در این مسئله مطرح شده اقدام شده است و در حوزه پرسش مهر که مخاطب اصلی که آموزش و پرورش است متولیان آن و معاونت های پرورشی باید به طور جدی به این موضوع رسیدگی کنند.

ابطحی با تأکید بر اینکه با پرسش مهر ماه نباید سمبلیک برخورد شود، خاطر نشان کرد : اگر دانشجویان هر سال با یک پرسش روبرو باشند و با یک آموزه جدید آشنا شوند و از سوی متولیان امر موضوع جدی گرفته شود به نتیجه های مطلوبی دست خواهیم یافت اما متاسفانه گاهی با مسائل حساس فرهنگی بی تفاوت و سرسری برخورد می کنیم.

انتهای پیام

کد N510631

وبگردی