آفتاب

گلایه‌های یک نماینده اصولگرا از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی

گلایه‌های یک نماینده اصولگرا از عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس مدعی شد دخالت مدیران میانی و ارشد سازمان تبلیغات اسلامی در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی این سازمان را از عمل به اهداف و وظایفش دور کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، سید عیسی دارابی در نطق میان دستور مجلس امروز(یکشنبه)، افزود: به همین دلیل در پی تحقیق و تفحص از این سازمان هستیم که اگر دفتر مقام معظم رهبری این اجازه را بدهند تفحص از سازمان تبلیغات اسلامی آغاز می‌شود.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: اندیمشک که در منطقه زاگرس میانی واقع شده است گویا همزاد فقر و محرومیت است. مشکلات این شهرستان بی‌شمار است.

نماینده مردم اندیمشک با انتقاد شدید نسبت به عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در اندیمشک گفت: عملکرد این سازمان درشهر اندیمشک نامطلوب و بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: در حالی که وظیفه‌ی سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاههای مذکور در حوزه‌ی فرهنگی و ارائه یک چهره‌ی زیبا از اسلام ناب محمدی مد نظر امام خمینی (ره) است، اما گویا این سازمان توان تحقق چنین وظیفه‌ای را ندارد.

وی با طرح این پرسش که آیا پس از گذشت 6 ماه از سال حماسه فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برنامه و اقدام مناسبی در حوزه فرهنگ داشته است؟ ادامه داد: چرا این سازمان به ملت در خصوص عملکردش گزارش نمی‌دهد؟ بنده فکر میکنم ضعف مدیران ارشد ومیانی این سازمان امکان چنین کاری را از آنان سلب کرده است، سابقه 17 ساله برخی از مدیران این سازمان هرگونه انگیزه کاررا از این سازمان سلب کرده است.

به گفته‌ی دارابی، فراهم نشدن امکانات لازم واستفاده نشدن از فناوریهای جدید در سازمان ، تعامل نداشتن با سایر سازمانهای فرهنگی و نمایندگان مجلس،ضعف در تعامل با ائمه جماعات و پرداختن به برنامه‌های تکراری سازمان تبلیغات اسلامی را گرفتار روزمرگی کرده است.

نماینده مردم اندیمشک دخالت در فعالیت‌های انتخابی و سیاسی مدیران سازمان تبلیغات اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و افزود: امروز جریان‌هایی چون سلفی‌گری وهابیت و عرفانهای کاذب و اسلام آمریکایی مشکلات قابل توجهی در حوزه‌ی فرهنگی به ویژه در محدوده مرزها ایجاد کردند، ازرئیس سازمان تبلیغات اسلامی می‌پرسم آیا اصلا مقوله‌ی تبلیغ را برای مردم تبیین کرده است و اساسا در راستای فرامین رهبری اقدام مناسبی انجام داده است.

وی با انتقاد به عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شورا نیز در حوزه‌ی فرهنگی و در سال حماسه فرهنگی هیچ کار مشهودی انجام نداده است، اگر بسیج ملی صورت نپذیرد روزمرگی‌ها تداوم می‌یابد.

دارابی، از دفتر مقام معظم رهبری خواست تا اجازه‌ تحقیق و تفحص از سازمان تبلیغات اسلامی را صادر کند تا نقاط ضعف شناسایی و رفع و با خاطیان برخورد شود.

انتهای پیام

کد N510277

وبگردی