آفتاب

مخالفان عراقی نشست جدیدی را در امان برگزار می‌کنند

مخالفان عراقی نشست جدیدی را در امان برگزار می‌کنند

یکی از رهبران برجسته مخالفان عراقی اعلام کرد که این مخالفان نشست جدیدی را برگزار می‌کنند که احتمالا در پایان سال جاری میلادی و در امان، پایتخت اردن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "احمد الدباش"، یکی از رهبران برجسته مخالفان عراقی در مصاحبه با روزنامه "الغد" اردن گفت: در حال حاضر تماس‌های زیادی با تمامی مخالفان سنی عراقی جهت رسیدن به تفاهم برای برگزاری نشست دیگری در امان در پایان سال جاری میلادی در حال جریان است و در این نشست در خصوص یکپارچه کردن تلاش‌ها برای تحقق حقوق سنی‌های عراق بحث خواهد شد.

وی گفت: هیچ کدام از خواسته‌های ما محقق نشد و ما این مساله را قبول نخواهیم داشت که در روند سیاسی کشور به حاشیه رانده شویم. خواسته‌های ما کاملا واضح است و به دولت بغداد ابلاغ شده است اما هیچ کدام از خواسته‌هایمان محقق نشد.

الدباش تاکید کرد: تغییر شخصیت‌ها در دولت حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق به معنای تغییر سیاست‌ها نیست. وزرای سنی که در دولت جدید شرکت می‌کنند نماینده اکثریت سنی نیستند.

مخالفان عراقی پیشتر نشستی را در امان با حضور 150 شخصیت مخالف عراقی برگزار کرده و در خصوص خواسته‌های خود از دولت بغداد بحث و گفت‌وگو کرده بودند.

انتهای پیام

کد N510227

وبگردی