آفتاب

بازدید رییس‌مجلس از نمایشگاه دفاع مقدس و نوشت‌افزار

بازدید رییس‌مجلس از نمایشگاه دفاع مقدس و نوشت‌افزار

رییس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه علمی و پژوهشی دفاع مقدس شامل عکس و کتب پژوهشی و همچنین نوشت‌افزار که در محل راهروی صحن مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، دیدن کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی پس از بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: این دو نمایشگاه به نحوی به هم مربوط است؛ اول نمایشگاه دفاع مقدس که یک شمه‌یی از ایثارگری ملت است که به تصویر کشیده شد؛ البته باید در این باره بسیار کار کرد چرا که مساله دفاع مقدس یک حادثه مهم در تاریخ ایران است و اگر ابعاد آن را برای جوانان باز کنند، کسانی که آن زمان را درک نکرده‌اند متوجه خواهند شد که در طول این 200 سال اخیر این حادثه، حادثه منحصر به فردی بوده است.

وی گفت: با وجود اینکه کشورهای بزرگ هم‌دست شده بودند در حمایت از صدام، اما ملت ایران با دفاع و هوشیاری توانست دشمن را از سرزمین‌های خود دور کند و شاید این جزو موارد استثنایی در 200 سال اخیر است که ملتی با اتکا به توان خود و نیروهای مسلح خود توانست از کشور خود دفاع کند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: همه کارهایی که انجام شده است گوشه‌هایی از این رشادت‌ها را نشان می‌دهد و آثار مکتوبی هم که وجود دارد آثار خوبی است، همچنین دایره‌المعارف دفاع مقدس که امروز به نمایش گذاشته شده بود اثری خوب است که می‌تواند ماخذی باشد برای تاریخ دفاع مقدس، اما آنچه که مهم است این است که باید به مساله دفاع مقدس به عنوان امری که پشتیبان اراده ملی است توجه شود و این مساله مربوط به یک تاریخ خاص نیست و یک سرمایه برای کشور است.

وی با اشاره به نمایشگاه نوشت‌افزار نیز گفت: یکی از مسائل مهم که همراه نوشت‌افزار مطرح است این است که همراه این محصولات، فرهنگی را منتقل می‌کنند و باید بخش‌هایی که در تولید نوشت‌افزار حضور دارند تلاش کنند از فرهنگ بومی و انقلابی استفاده کنند و این خدمت مهمی است که دانش‌آموزان بتوانند همراه استفاده از نوشت‌افزار با گوشه‌هایی از میراث انقلاب اسلامی هم آشنا شوند.

لاریجانی در بخش پایانی صحبت‌های خود افزود: باید وزارتخانه‌های مربوطه در این رابطه همت کنند و این نمایشگاهی که به ابتکار عده‌ای جوان در مجلس اجرا شد بسیار قابل تقدیر است که از نمادهای انقلابی، دفاع مقدس و ارزش‌های اسلامی در نوشت‌افزار استفاده کردند.

انتهای پیام

کد N510208

وبگردی