آفتاب

مجازات مرگ برای قاتل دخترعمه

 مجازات مرگ برای قاتل دخترعمه

مرد جوانی که دختر عمه‌اش را در برابر دیدگان کودک گریانش کشته است به قصاص نفس-اعدام- محکوم شد.

21 اسفند سال 91 مأموران پلیس آگاهی ورامین در جریان قتل هولناک زن جوانی به نام «فریبا» قرار گرفتند و به دستور بازپرس «داداش‌زاده» تیمی ویژه برای ردیابی عامل این جنایت وارد عمل شدند.

کارآگاهان با حضور در قتلگاه با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. جسد زن جوان در اتاقی روی زمین افتاده و بررسی‌های نخست نشان از آن داشت که گردن قربانی جنایت هدف ضربات چاقو قرار گرفته است. کارآگاهان در بازرسی میدانی پی بردند طلاهای فریبا به سرقت رفته و فاش کردند عامل جنایت با قربانی آشنا بوده و به راحتی وارد خانه شده است. «هادی» شوهر فریبا در بازجویی‌ها به مأموران گفت: صبح به محل کارم رفتم و قرار بود فریبا و یکی از همسایه‌ها به خاطر نزدیکی سال جدید فرش خانه را تمیز کنند که بعد از یک ساعت زن همسایه در تماس تلفنی ادعا کرد جسد فریبا را خون‌آلود در حالی که دختربچه‌ام در کنار مادرش گریه می‌کرد، دیده است. وی در همان بازجویی‌های ابتدایی گفت پسر دایی فریبا شیشه‌ای است و احتمال دارد جنایت از سوی او رقم خورده باشد.

بدین ترتیب تجسس‌ها برای دستگیری مظنون اصلی پرونده کلید زده شد و جالب اینکه روز حادثه چند تن از همسایه‌ها «علی» را در زمان خروج از کوچه دیده‌ بودند. علی خیلی زود دستگیر شد و در بازجویی‌های فنی پلیس به ناچار لب به اعتراف گشود. علی گفت: به پول نیاز داشتم و روز حادثه به در خانه دخترعمه‌ام رفتم و پس از ورود به آنجا طلاهایش مرا وسوسه کرد و از او خواستم آن‌ها را در اختیارم قرار دهد. فریبا به سمت اتاق خواب رفت و من نیز از پشت به سمت او حمله کردم و سرش را به دیوار کوبیدم. دخترعمه‌ام‌ قصد داشت سر و صدا کند که وی را به قتل رساندم سپس النگو و گوشواره‌هایش را به سرقت بردم. عامل جنایت ادامه داد: با همان دستان خون آلود از خانه خارج شدم و طلاها را فروختم و به خانه برگشتم. زمانی که خانواده‌ام در جریان قتل فریبا قرار گرفتند با ناراحتی و نقش‌پردازی سعی بر گمراه کردن اطرافیانم داشتم که دستگیر شدم و می‌خواهم قصاص شوم تا راحت شوم.

  در دادگاه

روز گذشته – 29 شهریورماه- جلسه رسیدگی این جنایت در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی «عزیزمحمدی»‌برگزار شد. در ابتدای جلسه مادر و شوهر فریبا پیش روی قاضی پرونده قرار گرفتند و خواستار قصاص علی شدند سپس علی که 26 سال سن دارد، پشت تریبون ایستاد و گفت به خاطر اعتیادم دست به این کار زدم و چون در حالت عادی نبودم، نمی‌دانم چطور دخترعمه‌ام را کشتم. وی ادامه داد: قبول دارم که قاتل هستم و هیچ دفاعی ندارم. بنابر این گزارش، پس از اعترافات عامل جنایت، قاضی عزیزمحمدی و چهار قاضی مستشار برای صدور حکم وارد شور شده و علی را به قصاص نفس – اعدام- و 10 سال زندان محکوم کردند.
کد N509905

وبگردی