آفتاب

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سنا کنیا با بروجردی

دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سنا کنیا با بروجردی

محمد یوسف حاجی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سنای کنیا عصر روز شنبه با علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور، بر لزوم تقویت همکاری‌های ایران و کنیا در همه زمینه‌ها به ویژه در عرصه پارلمانی تأکید کرد و افزود: افزایش مراودات پارلمانی موجب گسترش ارتباطات دو کشور در زمینه‌های گوناگون از جمله روابط اقتصادی و تجاری می‌شود.

وی بر همین اساس افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند گسترش مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه‌های مختلف و مورد علاقه حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم‌های ناعادلانه غرب علیه کشورمان گفت: تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در طول سه دهه گذشته موجب تقویت روحیه ایستادگی و اتکا بخود گردید.

وی افزود: برخلاف تصور طراحان و مجریان تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، کشور ما حرکت به سمت مسیر پیشرفت را با سرعت زیادی آغاز کرد.

بروجردی در ادامه تروریسم را یک تهدید جهانی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران برخلاف آمریکا و متحدانش که از مسببان اصلی رشد و گسترش تروریسم در جهان هستند، با تمام توان با تروریسم مبارزه می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تسهیل روند انتقال تجربیات و پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های گوناگون به کنیا خبر داد.

محمد یوسف حاجی رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس سنای کنیا نیز در ادامه همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان گفت: گسترش مناسبات با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه مورد توجه پارلمان و دولت کنیا قرار دارد.

وی افزود: مشاهده وضعیت کنونی ایران اثبات می‌کند این کشور علیرغم فشارهای خارجی و تحریم‌ها به پیشرفت‌های غیرقابل برگشتی در زمینه‌های مختلف از جمله دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نایل شده است.

وی در پایان ضمن تحسین پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی و فناوری، بهره‌مندی کشورش از این دستاوردها را خواستار گردید.

انتهای پیام

کد N509758

وبگردی