آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از اینچئون؛

شیخ احمد: میزبانی اینچئون از کره‌ ضعیف‌تر است/ بازی‌های اسلامی به حضور زنان کمک کرد

شیخ احمد: میزبانی اینچئون از کره‌ ضعیف‌تر است/ بازی‌های اسلامی به حضور زنان کمک کرد

رئیس شورای المپیک آسیا با بیان اینکه کره جنوبی بعد از المپیک لندن میزبانی را بر عهده گرفته و این کار را سخت می‌کند تاکید کرد: ما هم قبول داریم که میزبانی اینچئون نسبت به گوانگژو ضعیف‌تر است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اینچئون، شیخ احمد الفهد الصباح صبح امروز یکشنبه در نشست خبری که در به مناسبت برگزاری بازی‌های آسیایی در کره جنوبی انجام گرفته بود در خصوص میزبانی این کشور بیان کرد: ما هم می‌دانیم که میزبانی این بازیها از گوانگژو ضعیف‌تر است ولی فراموش نکنید که کره بعد از المپیک میزبانی این مسابقات را بر عهده داشته و این کار را بسیار سخت کرده است.

وی ادامه داد: ما داریم میزبانی را در بین کشورهای مختلف تقسیم می‌کنیم. همین حالا شهرهای زیادی هستند که می‌توانند رویدادهای زیادی را میزبان باشند. برای اینکه کشورها رشد کنند ما رویدادهای مختلفی مثل بازی‌های ساحلی و داخل سالن را ایجاد کردیم تا سنت‌ها و مذاهب گوناگون درگیر این بازی‌ها باشند.

رئیس شورای المپیک آسیا درباره حضور زنان در مسابقات مختلف گفت: یکی از برنامه‌های ما این بوده که زنان کشورهای مسلمان در مسابقات حاضر باشند که بازی‌های کشورهای اسلامی هم در این راستا راه اندازی شده است. ضمن اینکه حضور آنها نسبت به قبل کاملا گسترده‌تر شده است و نباید از سهم بازی‌های کشورهای اسلامی غافل شویم.

کد N509674

وبگردی