آفتاب

استقبال سازمان امنیت و همکاری اروپا از توافق کی‌یف و مخالف اوکراین

استقبال سازمان امنیت و همکاری اروپا از توافق کی‌یف و مخالف اوکراین

رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا از یادداشت تفاهم امضا شده در مینسک میان کی‌یف و نیروهای مخالف اوکراین استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیدیر بورک‌هالتر، وزیر امورخارجه سوییس و رییس سازمان همکاری و امنیت اروپا اعلام کرد: امضای این یادداشت تفاهم گامی مهم در راستای برقراری آتش‌بس پایدار و کمک بزرگی به تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران در شرق اوکراین محسوب می‌شود.

این مقام اروپایی‌ از تمامی جناح‌ها در اوکراین خواست به حرکت به سوی کاستن از تنش‌ها کمک کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که اطمینان دارد امضای این یادداشت تفاهم به بهبود اوضاع مردم در مناطق درگیری کمک قابل توجهی خواهد کرد.

کی‌یف و نیروهای مخالف اوکراین معاهده‌ای را با هدف توقف فعالیت‌ها و اقدامات نظامی در شرق اوکراین پس از مذاکرات مینسک، بلاروس امضا کردند.

امضای این توافقنامه باعث ایجاد منطقه‌ای حائل می‌شود و براساس این توافقنامه تمامی سربازان و مزدوران نظامی و عوامل بیگانه باید از این منطقه خارج شده و پروازهای شناسایی برفراز مناطق شرقی اوکراین باید متوقف شود.

در این توافق ایجاد یک منطقه حائل 30 کیلومتری و ممنوعیت پرواز هواپیماهای نظامی برفراز شرق اوکراین بجز برای هواپیماهای سازمان امنیت و همکاری اروپا گنجانده شده است. همچنین سربازان اوکراینی باید تمامی توپخانه‌ و آتشبار خود را به 15 کیلومتری منطقه درگیری در شرق منتقل کنند.

انتهای پیام

کد N509656

وبگردی