آفتاب

عبدی: دولت برای کاهش آمار بیکاری باید برنامه داشته باشد

عبدی: دولت برای کاهش آمار بیکاری باید برنامه داشته باشد

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس شورا ی اسلامی گفت : دولت برای اینکه بیکاری یک استان را از 30 درصد به سه درصد برساند باید برنامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، ایرج عبدی در جلسه شورای اداری استان افزود: دولت یازدهم عقلانی با مسائل برخورد می‎کند و در حال درست کردن بناهاست و در این راستا هزینه سنگینی پرداخت می‎کند.

وی با بیان اینکه دولت برای اینکه بیکاری یک استان را از 30 درصد به سه درصد برساند باید برنامه داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه بحث بیکاری و سرانه درآمد جمعیت جزء شاخص های محرومیت لحاظ نشده و دولت معتقد است باید در استانی نظیر لرستان مسائل را در محل حل کنیم و نباید انتظار داشته باشیم کسی یا کسانی از خارج استان مسائل و مشکلات لرستان را حل و فصل کند.

عبدی با انتقاد از اینکه پتانسیل‎های خوبی در استان وجود دارد اما از آنها استفاده نمی‎کنیم، اظهار کرد: به عنوان مثال در لرستان سه تا چهار کارخانه سنگ وجود دارد اما متاسفانه از اصفهان سنگ را وارد می‎کنیم با این تفاسیر چطور می‎توانیم فضای کسب و کار را در استان ایجاد کنیم، چرا نباید خودمان و توانمندی‎هایمان را باور کنیم.

وی با بیان اینکه قدرت اقتصاد کشور در دست دولت است و این درحالیست که در کشورهای سرمایه‎دار این مهم در دست بخش خصوصی است، اظهار کرد: براین اساس در کشو رما مدیران فاکتور اصلی در توسعه هستند و چنانچه مدیران منبع اقتصادی را درست مصرف نکنند مردم ضربه خواهند دید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه 3.6 درصد شهدای کشور مربوط به لرستان است در حالیکه لرستان دارای 2.4 درصد جمعیت کشور است، اضافه کرد: همچنین 2.1 درصد اسرای کشور مربوط به لرستان است و این نشان از پایبندی مردم این دیار به نظام است و این مردم برای حفظ ارزش‎ها و نظام خود تا پای جان مبارزه می‎کنند و مشکلات شایسته آنها نیست، چنانچه مدیران دستگاه‎های اجرایی همت کنند مشکلات استان مرتفع خواهد شد.

عبدی با بیان اینکه مدیر هوشمند کسی است که خواسته‎های ناگفته مردم را بداند، ادامه داد: نیاز است برای استان‎هایی که 1.5 برابر بیماری را دارند معافیت مالیاتی تا 20 سال داده شود.

وی با تاکید براینکه تفکر بزرگترین منبع اصلی توسعه است، تصریح کرد: همه ادارات ظرفیت‎هایی دارند که هر کدام می‎توانند 2 تا 3 هزار شغل را ایجاد کنند.

این نماینده بر حمایت از سرمایه‎گذار بخش خصوصی برای برون رفت از وضعیت فعلی تاکید کرد و ادامه داد: منظور از حمایت افزایش سرمایه سرمایه‎گذار بخش خصوصی است.

انتهای پیام

کد N509447

وبگردی