آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در واتیکان

افزایش تدابیر امنیتی در واتیکان

رسانه‌های ایتالیا امروز (شنبه) گزارش دادند که پس از آنکه سرویس‌های اطلاعاتی نقشه احتمالی برای حمله به واتیکان را رهگیری کردند، تدابیر امنیتی در میدان سنت‌ پیتر افزایش یافته است؛ این اقدام به خاطر افزایش نگرانی‌ها نسبت به در خطر بودن رهبر کاتولیک‌های جهان صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از سرویس‌های امنیت خارجی ایتالیا پس از رهگیری مکالمه‌ای میان دو فرد عرب‌ زبان که به اقدامی نمایشی در واتیکان در روز چهارشنبه اشاره داشتند، به کل مردم ایتالیا در این باره هشدار داد.

چهارشنبه روزی است که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهانی سخنرانی عمومی هفتگی خود را در میدان سنت پیتر برگزار می‌کند.

یگان مقابله با تروریسم ایتالیا پس از بررسی صدای این دو فرد عرب زبان افشا کرد که یکی از آن‌ها هشت ماه پیش از این کشور عبور کرده است؛ مساله‌ای که باعث افزایش نگرانی‌ها نسبت به واقعی بودن این تهدید شده است.

واتیکان به هشدارهای اولیه مبنی بر اینکه شبه‌نظامیان داعش ممکن است نقشه حمله به پاپ فرانسیس را داشته باشند، اعتنایی نکرد اما تدابیر امنیتی برای سخنرانی روز چهارشنبه و یکشنبه افزایش یافته است.

رسانه‌های ایتالیا گزارش دادند، ماموران لباس شخصی عملیات ویژه با سگ‌های پلیس آموزش دیده‌اند تا برای کمک به پلیس واتیکان به دنبال مواد منفجره بگردند و گردشگران را بازرسی کنند. در همین حال هتل‌های این منطقه نیز تحت نظارت قرار گرفته‌اند.

برخی نگرانند که پاپ فرانسیس با نکوهش داعش و ابراز حمایت از حملات هوایی آمریکا در عراق خودش را هدف این حملات قرار داده باشد.

انتهای پیام

کد N509391

وبگردی