آفتاب

حمایت از کشاورزان برنج‌کار با کنترل واردات

حمایت از کشاورزان برنج‌کار با کنترل واردات

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس گفت: با کنترل واردات برنج و همچنین قرار دادن برنج داخلی در سبد کالای خانوار باید کشاورزان را از رکود نجات داد.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان،‌ اظهار کرد: با وجود رکودی که گریبانگیر کشاورزان شده چه بسا انگیزه کشاورزی نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه توسعه گیلان به توسعه کشاورزی بخصوص محصول برنج بستگی دارد،‌ ادامه داد: باید به کشاورزان توجه بیشتری شود براین اساس می‌توان با کنترل واردات برنج و همچنین قرار دادن برنج داخلی در سبد کالای خانوار، کشاورزان را از رکود نجات داد.

قربانی با اشاره به معضلات کمبود آب گفت: با توجه به اینکه گیلان بدلیل نزدیکی به دریا و همچنین وجود رودخانه‌های متعدد از استان‌های پر آب کشور محسوب می‌شود اما هنوز متاسفانه برخی از روستاهای ما از نعمت آب شرب محروم هستند.

نماینده مردم آستانه یادآور شد: با توجه به اینکه شهرستان آستانه از راه‌های روستایی کافی برخوردار است اما متاسفانه 40 درصد از راه‌های روستایی از نعمت آسفالت بی‌بهره هستند و همچنین 40 درصد از روستاهای استان گیلان از نعمت گاز محرومند.

انتهای پیام

کد N509275

وبگردی