آفتاب

جنجال بر سر یک گزارش؛ خبرنگار نیویورک تایمز در ترکیه تهدید شد

جنجال بر سر یک گزارش؛ خبرنگار نیویورک تایمز در ترکیه تهدید شد

در پی بالا گرفتن دعوای روزنامه نیویورک تایمز با دولت ترکیه، این روزنامه اعلام کرد که خبرنگاری که گزارش جنجالی درباره فعالیت داعش در آنکارا نوشته بود پیام‌های تهدیدآمیز دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از آنکه گزارش جیلان یگینسو در نیویورک تایمز به چاپ رسید، وی نه تنها با برخورد تند مقام‌های ترکیه از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه مواجه شد بلکه هدف حملات تند رسانه‌های حامی دولت آنکارا قرار گرفت و برخی از آنان تصویری از وی در صفحه نخست وی چاپ کردند تا خشم مردم را برانگیزند.

دعوای دولت ترکیه با نیویورک تایمز از آنجا آغاز شد که این روزنامه گزارشی را منتشر کرد و گفت که دولت ترکیه، با خرید نفت از گروه تروریستی داعش یکی از منابع مالی عمده این گروه به حساب می‌آید. روزنامه نیویورک تایمز در روز سه شنبه هفته گذشته با انتشار عکسی در صفحه نخست وی گزارشی از فعالیت‌های داعش در ترکیه نوشت.

در این تصویر که از روی سایت نیویورک تایمز برداشته شده اردوغان و داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در حال خروج از مسجد "حاجی بایرام" در آنکارا هستند و گزارش درباره چگونگی فعالیت گروه داعش در جذب نیرو در ترکیه بود.

رجب طیب اردوغان در واکنش تند گفت که روزنامه نیویورک تایمز با انتشار یک عکس غیرمرتبط از او اقدامی خلاف اخلاق رسانه‌ای انجام داده است.

روزنامه نیویورک تایمز نیز اذعان کرد که انتخاب این عکس به اشتباه انجام شده و عکس را از روی این گزارش حذف کرد.

این بکوئت مدیر اجرایی نیویورک تایمز در بیانیه‌ای مکتوب گفت: به رغم اینکه ما اشتباه خود را اصلاح کردیم اما برخی از مقام‌های ترکیه کمپینی را برای ایجاد رعب و وحشت ایجاد کرده‌اند و به انگیزه‌های نویسنده گزارش حمله می‌کنند.

این خانم هزاران پیام تهدید آمیز دریافت کرده است که امنیت وی را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: برای ما قابل قبول نیست که خبرنگار ما این گونه مورد حمله قرار بگیرد. ما از مقام‌های دولت ترکیه انتظار داریم تا امنیت وی را تامین کنند چرا که فعالیت خبرنگار ما کاملا قانونی است. ما باز هم تاکید می‌کنیم که این مقاله اشاره‌ای به این ندارد که اردوغان از داعش حمایت می‌کند و یا چشم خود را بر روی جذب نیروهای داعش در ترکیه می‌بندد.

یگسنسو که پیشتر خبرنگار روزنامه حریت بود با انتشار بیانیه‌ای گفت که وی هیچ مسئولیتی در قبال عکس گزارش ندارد.

انتهای پیام

کد N509084

وبگردی