آفتاب

تظاهرات ضدداعش مسلمانان آلمان

تظاهرات ضدداعش مسلمانان آلمان

مسلمانان آلمان به دعوت روحانیون ارشد مسلمان از 2000 مسجد سراسر این کشور پس از نماز جمعه علیه داعش دست به راهپیمایی اعتراضی زده و سربریدن گروگان‌ها توسط این شبه نظامیان در عراق و سوریه را مورد نکوهش قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه ایترنتی راشاتودی، ایمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آلمان ضمن توصیف داعش به عنوان تروریست‌ و قاتل واقعی که اسلام را به تباهی کشانده‌اند، به مسلمانان سراسر آلمان گفت، آن‌ها نباید در مقابل سوء‌ استفاده‌ از عقاید و باورهای اسلامی ساکت بمانند.

وی افزود: اسلام دین صلح است و شورای مرکزی مسلمانان در آلمان می‌خواهد نشان دهد که اکثریت مسلمانان در این کشور و سراسر جهان به صورت کاملا متفاوتی فکر و عمل می‌کنند.

روز جمعه که "روز عمل" نام گرفت شاهد 9 راهپیمایی بزرگ در شهرهای سراسر آلمان از جمله برلین، اشتوتگارد، هانوور و مولن بود.

این راهپیمایی‌ها پس از آن صورت گرفتند که آلمان هرگونه حمایت از شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه را ممنوع کرده و تصمیم گرفت تا به مبارزات کرد که با شبه نظامیان داعش در حال مبارزه هستند، سلاح بفرستد.

توماس دومزییر، وزیر کشور فدرال آلمان روز جمعه در یکی از مساجد نزدیک هانوور خواستار تبادل اطلاعات درباره سفر مبارزان افراط گر و همکاری به منظور شناسایی خطر کشیدن شدن جوانان به گروه‌های افراط گر شد.

وی همچنین خواستار ارتباط نزدیکتر میان آلمان و ترکیه در زمینه جوانانی شد که به شبه نظامیان افراط گر تبدیل شده‌اند.

دومزییر افزود: مسلمانان نشان دادند که نفرت و خشونت هرگز نمی‌تواند به اسم اسلام قانونی شود.

مسلمانان نماز روز جمعه را در خیابان‌ اسکالیتز برلین بر پاکردند.

مقامات آلمان برآورد کرده‌اند که 400 آلمانی به شبه نظامیان داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند و دادستان فدرال آلمان نیز در خصوص 30 جوانی که مظنون به پیوستن به داعش هستند، در حال تحقیق و بررسی است.

یکی از شرکت کننگان در این راهپیمایی اعتراضی گفت: برای جوانانی که به داعش می‌پیوندند، خانواده‌هایشان، آلمان و کل جهان نگران هستم. این یک فاجعه عظیم است. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم متوقف کردن یک فرد از پیوستن به داعش است. ما باید جایگزین‌های دیگر را به آن‌ها نشان دهیم.

انتهای پیام

کد N508894

وبگردی