آفتاب
جمیری:

موضوع ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو در کمیسیون انرژی مطرح نیست

موضوع ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو در کمیسیون انرژی مطرح نیست

یک عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه موضوع ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو و تشکیل وزارتخانه جدید انرژی در دستور کار این کمیسیون قرار ندارد گفت:‌ به نظر می‌رسد این موضوع نیازمند بررسی بیشتر است.

عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: پیش از طرح این موضوع در مجلس و در کمیسیون انرژی لازم است مراکز علمی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس سازوکار این پیشنهاد و اهداف و افق آن را به طور جدی مطالعه کنند چراکه حرکت شتاب‌زده و تصمیم‌گیری زود کار درستی نخواهد بود.

وی افزود: در گذشته تجربه ادغام دو یا سه وزارتخانه را با یکدیگر داشته‌ایم که در برخی از آنها موفق نبوده‌ایم چرا که به طور کامل سازوکار، نقاط ضعف و قوت و همچنین چگونگی تجمیع امکانات و نیروهای متخصص وزارتخانه‌ها به درستی تبیین نشده بود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تاکید کرد: در بخش آب و برق و همچنین در حوزه کلان انرژی مشکلات فراوانی داریم و نابسامانی‌های زیادی وجود دارد، همچنین منابع گسترده و ارزشمند کشور در این حوزه‌ها نیازمند یک مدیریت دقیق‌تر و منسجم‌تر است و شاید با یک کار کارشناسی و نگاه کردن به همه زوایای کار مدیریت یکپارچه در حوزه انرژی یک موضوع مثبت و کارساز باشد.

انتهای پیام

کد N508814

وبگردی