آفتاب

برلوسکنی هنوز در عرصه سیاست ایتالیا پررنگ است

برلوسکنی هنوز در عرصه سیاست ایتالیا پررنگ است

به نظر می‌رسد برلوسکنی که به دلیل تخلفات مالی به کار اجباری محکوم شده و تا حدود زیادی محبوبیت خود را در میان مردم ایتالیا از دست داده به لطف نخست‌وزیر کنونی در عرصه سیاسی کشورش فعالانه حضور دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا که به خاطر تقلب در مالیات به انجام کار اجباری محکوم شده و هم اکنون در حال گذراندن این محکومیت است، با خوشحالی و رضایت تمام بر صحنه سیاست ایتالیا نفود دارد و روز چهارشنبه هم با متئو رنتزی، نخست وزیر کنونی ایتالیا دیدار و درباره مسائل کلیدی از جمله اصلاحات نمادی و قانون جدید انتخاباتی گفت‌وگو کرد.

حزب چپ میانه رنتزی موسوم به دموکراتیک ممکن است در حال حاضر در راس قرار داشته باشد اما این نخست وزیر اصلاح طلب باید برای تصویب لوایج مربوط در پارلمان به حزب راست میانه "فورزا ایتالیا" متعلق به برلوسکنی نگاه کرده و نظر این حزب را جلب کند.

جیانفرانکو پاسکویینو، استاد علوم سیاسی در کالج جان هاپکنیز در بلونیا گفت: ما به طور حتم می‌توانیم بگوییم که متئو رنتزی از نظر سیاسی برلوسکنی را پویا و زنده نگه داشته است و او را احتمالا به عنوان بهترین دوستش می‌داند. رنتزی محتاطانه قدم برمی‌دارد چون به برلوسکنی نیاز دارد و همین امر باعث شده تا با اعتراضاتی از جانب شاخه چپ‌گرای حزبش مواجه شود.

رنتزی 39 ساله به خاطر چندین لایحه از جانب نمایندگان عادی شاخه چپ حزبش به چالش کشیده شده است. اما مشکلاتش به برلوسکنی و حزب تقسیم شده‌اش ربطی ندارد.

روزنامه ریپابلکیا متعلق به چپ‌ها نوشت: اعتراضات گروه پارلمانی حزب فورزا ایتالیا به یک شورش بدل شده است. ظرف یکسال حزب مذکور با تغییرات شگرفی مواجه شده است. از یک رژیم سلطنتی هرج و مرج طلب به یک گروه سالاری بدل شده است.

برکناری برلوسکنی از پارلمان در پی حکم گناهکاری‌اش باعث قطع ید وی از ریاست حزب و بروز یک خلاء رهبری شده است. اعضای حزب، دو زن از زنان در "چرخه جادویی" متحدان نزدیک برلوسکنی را به تلاش برای استثمار و بهره‌برداری از برلوسکنی و گرفتن زمام امور قدرت و حزب متهم کرده‌اند.

این دو زن، فرانچسکا پاسکاله، دوست دختر بسیار جوان برلوسکنی 77 ساله و دیگری روزاریا روسی 42 ساله هستند که دومی اخیرا به عنوان مدیر فردی حزب فورزا ایتالیا منصوب شده است.

انتهای پیام

کد N508788

وبگردی