آفتاب
آصفری مطرح کرد،

حضور آمریکا در منطقه؛ هدف شکل‌گیری ائتلاف ضد داعش

حضور آمریکا در منطقه؛ هدف شکل‌گیری ائتلاف ضد داعش

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بهانه‌جویی برای حضور مجدد آمریکا در منطقه را از جمله اهداف شکل‌گیری ائتلاف علیه داعش دانست.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین اقدام را علیه گروه‌های تروریستی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب انجام داده و 17 هزار نفر در برخورد با گروه‌های تروریستی در کشور ما به شهادت رسیده‌اند. این در حالی است که بسیاری از کشورهایی که امروز عضو ائتلاف مبارزه با تروریسم شده‌اند، خودشان گروه‌های تروریستی که علیه ایران دست به اقدامات تروریستی می‌زدند را مورد حمایت قرار می‌دادند. از جمله سازمان منافقین توسط آمریکا و صهیونیست‌ها مورد حمایت قرار می‌گرفت و برخی کشورها مثل فرانسه هم به آنها جا می‌دادند و امکانات در اختیارشان می‌گذاشتند.

وی افزود: من پشت قضیه ائتلاف علیه داعش اراده و تصمیم جدی برای مبارزه با تروریسم نمی‌بینم، زیرا اگر قرار است مبارزه با تروریسم به شکل واقعی انجام شود، باید با همه گروه‌های تروریستی باشد نه یک گروه خاص که پشت آن هم آمریکاست. چرا این کشورها با جبهه‌النصره که در سوریه جنایات وحشتناکی انجام داد و سرباز سوری را زنده زنده می‌برید یا قلب سرباز سوری را از بدن در می‌آورد، مقابله نکردند؟

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان تروریست‌ها را به دو گروه خوش‌خیم و بدخیم تقسیم کرد، ادامه داد: تا زمانی که آمریکا دست از حمایت از گروه‌های تروریستی برندارد، نمی‌توان جامعیتی به مبارزه با تروریسم داد. ما می‌دانیم که گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره توسط خود آمریکایی‌ها مورد حمایت قرار گرفتند و با چراغ سبز آنها وارد سوریه شدند. بخشی از امکاناتی که در اختیار داعش قرار دارد، تجهیزاتی است که عربستان در اختیار آنها قرار داده؛ این در حالی است که این کشور عضو ائتلاف علیه داعش شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین نیروهای داعش از طریق انگلیس و فرانسه به این گروهک تروریستی پیوسته‌اند. اگر این کشورها واقعا مصمم به مبارزه با تروریسم هستند، بهتر است جلوی تجهیز این گروهک‌ها و همچنین اعزام نیرو از کشورهای خود به سمت آنها را بگیرند تا برای ملت‌های دنیا ثابت شود که هدف آنها مبارزه با داعش است.

آصفری تاکید کرد: هدف ائتلاف علیه داعش واقعا برخورد با داعش نیست بلکه این کشورها به دنبال شکست فضاحت‌باری که در سوریه داشتند، امروز می‌خواهند به نام مبارزه با داعش به اهداف خود برسند، اما صداقتی در رفتار و گفتارشان وجود ندارد که بتوان باور کرد که آنها هدف‌شان مبارزه با داعش است.

وی با بیان اینکه ایران برای مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی به سوریه و عراق کمک فکری و راهبردی داده است، گفت: ما در حال حاضر هم این آمادگی را داریم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی بهانه‌جویی برای حضور مجدد آمریکا در منطقه را اهداف شکل‌گیری ائتلاف علیه داعش عنوان و خاطرنشان کرد: آنها امروز داعش را بهانه قرار دادند اما هدف‌شان مبارزه با تروریست‌ها نیست بلکه می‌خواهند با جریان مقاومت در سوریه مقابله کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهایی که علیه بشار اسد - که خود در مقابل تروریست‌ها ایستاده بود - ائتلاف کرده بودند، امروز ورق را برگردانده‌اند و عنوان مبارزه با تروریسم را انتخاب کردند. این نشان می‌دهد هدف آنها مبارزه با داعش نیست بلکه نوعی کمک به داعش و گروه‌های تروریستی است و تا زمانی که این برخوردهای دوگانه وجود داشته باشد نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

انتهای پیام

کد N508522

وبگردی