آفتاب

خطیب جمعه قم: دانشگاه‌ها نباید باشگاه سیاسی شوند

خطیب جمعه قم: دانشگاه‌ها نباید باشگاه سیاسی شوند

خطیب جمعه قم تاکید کرد: ائتلاف آمریکا برای مبارزه با داعش، فریب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم در خصوص ائتلاف آمریکا و 25 کشور جهان علیه داعش اظهار داشت: استکبار جهانی از عدم مطرح شدن این ائتلاف با ایران سخن می‌گوید، گرچه وزیر امور خارجه آمریکا این ائتلاف را با وزیر خارجه کشورمان مطرح کرده بود و با وجود این‌که برخی از مسئولان موافق بودند اما رهبر معظم انقلاب گفتند ما هرگز با آمریکا ائتلاف نمی‌کنیم چون دست آنها به جنایت آلوده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که آمریکا قصد جدی برای مبارزه با داعش ندارد و مبارزه با داعش فریب است، زیرا داعش دست‌پرورده و ساخته دست آمریکاست، از طرفی آمریکا تنها به دنبال حضور نظامی در منطقه است و سودی نخواهد برد.

سعیدی اضافه کرد: در حقیقت آمریکا به دنبال یک کار تبلیغاتی است و آنچه کمر داعش را می‌تواند بشکند فتوای مرجعیت شیعه و همت مردم عراق است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: جنگ تحمیلی، ملت ایران را آب دیده کرد، چرا که یک امتحان بزرگ بود و ملت ایران نشان داد هرچند مایل به جنگ نیست اما دودمان متجاوزان را بر باد خواهند داد، و نصرت الهی در این جنگ به عواملی چون ایمان، بصیرت، نهراسیدن از مرگ، آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقاومت تا پای جان، میسر شد.

سعیدی ادامه داد: هنرمندان و به ویژه فیلم سازان گاهی آثاری را تولید می‌کنند که حقیقت دفاع مقدس در آن وجود ندارد، برای نمونه ما رزمندگانی صادق و مخلص داشتیم اما گاه افراد ساده لوح با شوخی‌های بی‌مزه را معرفی می‌کنند و یا این‌که عنوان می‌شود داوطلبانه خود را به روی مین می‌فرستادند در صورتی که آنها با نقشه و درایت کار می‌کردند.

وی هم‌چنین با اشاره به بازگشایی مراکز علمی همچون مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: این مراکز علمی نقش مهمی در پیشرفت علم و فناوری دارند و بعد از انقلاب به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کردیم، اما باید توجه داشت نباید دانشگاه باشگاه سیاسی شوند و اگرچه بصیرت افزایی در رشد علم مهم است اما دانشجو وسیله‌ای برای اهداف احزاب سیاسی نیست.

سعیدی هم‌چنین تاکید کرد: مشکل کمبود آب جدی است و با رعایت مصرف صحیح آب و با توسل به عنایات خدا باید این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام

کد N507962

وبگردی