آفتاب

نخست‌وزیر هند: القاعده در هند شکست خواهد خورد

نخست‌وزیر هند: القاعده در هند شکست خواهد خورد

نخست‌وزیر هند در مصاحبه‌ای گفت: القاعده تلاش می‌کند تا نیروهایی را در این کشور جذب کند. وی در عین حال از مسلمانان هند به سبب تعهدشان برای مبارزه برای منافع این کشور تحسین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل ماه جاری میلادی، القاعده تشکیل نخستین شاخه خود با هدف انجام عملیات در جنوب آسیا را اعلام کرد. چند روز پس از آن این شاخه مدعی ربودن یک کشتی نیروی دریایی پاکستان شد.

نارندرا مودی، یک ملی گرای هندو که ماه مه به مقام نخست وزیری هند انتخاب شد اخیرا به سبب سکوت در برابر برخی خشونت‌ها در این کشور با انتقاد مواجه شد.

وی خاطرنشان ساخت: مسلمانان هند میهن پرست هستند و به کشورشان خیانت نمی‌کنند.

مودی در مصاحبه با شبکه سی‌ان ان خاطرنشان ساخت: مسلمانان هند برای خدمت به کشورشان زندگی کرده و جان خود را در راستای کشورشان فدا خواهند کرد. آن‌ها خواهان هیچ اتفاق بدی برای کشور هند نیستند.

نارندرا مودی مدت‌ها مورد نفرت مسلمانان هند قرار داشته که علت آن شورش‌های سال 2002 هنگامی که وی مقام وزارت ایالت گجارات را برعهده داشت بوده است.

نخست‌وزیر هند گفت: تهدید افراط گران متوجه یک کشور یا یک نژاد نیست بلکه یک جنگ میان انسانیت و انسان ستیزی است.

مودی در این مصاحبه که در آستانه سفر خود به آمریکا برای ملاقات با باراک اوباما انجام داد گفت" روابط میان واشنگتن و دهلی نو همچنان به روند پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: از پایان قرن بیستم تا دهه اول قرن بیست و یکم ما شاهد تغییری بزرگ در این روابط بوده‌ایم و روابط ما عمق بیشتری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N507888

وبگردی