آفتاب

عمار حکیم: مبارزه با تروریسم بدون حضور ایران، حرفی برخلاف منطق است

عمار حکیم: مبارزه با تروریسم بدون حضور ایران، حرفی برخلاف منطق است

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق دور نگاه داشتن تهران از طرح ائتلاف علیه داعش را گامی ناموفق توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید عمار حکیم، در نشست فرهنگی هفتگی‌اش با اشاره به طرح ائتلاف ادعایی مبارزه با تروریسم از سوی آمریکا گفت: دور نگاه داشتن جمهوری اسلامی ایران (از این طرح) گامی ناموفق بوده است و این در حالی است که این کشور در برابر تروریسم می‌ایستد و دولت مهم و محوری در منطقه به شمار می‌رود.

بنابر گزارش فرات نیوز، وی افزود: اگر می‌خواهیم در جنگمان پیروز شویم باید از همه توان مان استفاده کنیم و با همه گروه‌های تروریستی بجنگیم و وارد جنگ‌های متعارف نشویم. ما در جنگ علیه تروریسم به همه مساحت‌های ممکنی که می‌توانیم ایجاد کنیم و همه هماهنگی‌هایی که می‌توانیم آن را فراهم کنیم، نیاز داریم.

حکیم ادامه داد: کسانی هستند که می‌گویند نمی‌خواهند و نمی‌گذارند که ایران در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش شرکت کند اما ما می‌گوییم که عراق از دوستان و برادران و متحدانش دست نکشیده و دست نخواهد کشید. عراق نمی‌پذیرد که شروطی از سوی آنهایی که پذیرفتند به آن کمک کند، به این کشور تحمیل شود. ایران نزدیک به 1350 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و علاوه بر آن تاریخ مشترک و ارتباطات اجتماعی، جغرافیایی و اقتصادی زیادی با هم دارند.

وی با طرح این پرسش که "چگونه می‌توان با تروریسم جنگید و پیروز شد بدون این که ایران در آن سهمی داشته باشد، گفت: این حرف بر خلاف منطق و اصل ائتلاف برای دشمن مشترک است.

انتهای پیام

کد N507644

وبگردی