آفتاب
ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق کشور:

با وجود داعش مرزهای کشور ما هیچ‌گونه آسیبی نخواهند دید

با وجود داعش مرزهای کشور ما هیچ‌گونه آسیبی نخواهند دید

ارشد نظامی آجا در جنوب‌ شرق کشور گفت: آمادگی رزمی ارتش نسبت به دوران دفاع مقدس 180 درجه بالاتر رفته است.

ارشد نظامی آجا در جنوب‌ شرق کشور گفت: آمادگی رزمی ارتش نسبت به دوران دفاع مقدس 180 درجه بالاتر رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، امیر علیدوست در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: با تفکر مقاومت می‌توان علیه استکبار جهانی قد علم کرد ضمن اینکه بیداری اسلامی سراسر جهان در نتیجه مقاومت و دفاع مقدس مردم ایران رقم خورده است.

وی با اشاره به این‌که «روحیه مقاومت در همه دنیا طنین انداز شده است» افزود: مردم ایران به دنیا و به ویژه جهان اسلام نشان دادند که با دست خالی نیز می‌توان در مقابل زورگویان و استکبار ایستاد.

امیر علیدوست همچنین بیان کرد: هرچند که در بدو انقلاب ارتش از سازماندهی مناسبی برخوردار نبود و در این میان دوستداران آن تمایل داشتند تا ارتش را از آن خود کنند و دشمنان نیز قصد براندازی و نابودی آن را کرده بودند اما حمایت امام راحل و آیت‌الله خامنه‌ای باعث شد تا ارتش ابقا شود.

ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق کشور تاکید کرد: در آن زمان ارتش تنها 30 درصد آمادگی رزمی داشت اما توانست در سه ماهه نخست دفاع مقدس ثابت کند که با همین میزان آمادگی هم می‌توان به شایستگی ایستادگی کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا نیز هستند، ارتش بعد از انقلاب در تمامی صحنه‌ها حضور داشته و از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده است.

علیدوست بیان کرد: از افتخارات بزرگ ارتش کند کردن حرکت دشمن و تثبیت آن بود از این رو ارتش ایران با آن آمادگی اندک جلوی ارتش صدام، استوار ایستاد به گونه‌ای که ابتدای سال 51 با 200 فرند هواپیما از فرودگاه برخاسته و با 140 فروند، فرودگاه‌های عراق را بمبماران کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا در جنوب‌شرق کشور تصریح کرد: پیش‌بینی صدام و آمریکا این بود که طی سه ماه ایران را زمین‌گیر خواهند کرد اما به همت ارتش تمام تجهیزات فنی و تخصصی به کار گرفته شد و نتیجه آن سربلندی ایران بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه آمادگی رزمی ارتش نسبت به دوران دفاع مقدس 180 درجه بالاتر رفته است، یادآوری کرد: با گذشت قریب 25 سال از دفاع مقدس و 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اینک ارتش از آمادگی رزمی بسیار بالایی برخوردار است.

وی گفت: دشمنان ما دو کشور آمریکا و اسرائیل هستند که به بهانه‌های مختلف خود را به ایران نزدیک می‌کنند به طوریکه یا در سوریه مستقر می‌شوند و یا در کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان اما درواقع آن‌چیزی که دشمنان ما روی آن حساب نکرده‌اند، روحیه معنوی مردم است.

علیدوست تاکید کرد: معنویت و در صحنه بودن مردم و همچنین تجربیات دوران دفاع مقدس هم اکنون ما را در آمادگی 100 درصدی قرار داده و همین عوامل موجب بازدارندگی دشمنان شده است.

وی همچنین اظهار کرد: نه در قبل از انقلاب و شاید هیچ‌گاه در آینده نیز برگ زرینی همچون دفاع مقدس در پرونده ما وجود نداشته باشد از این رو همه ما وظیفه داریم تا این برگ زرین و افتخارات بی‌مثال را تبیین کرده و نسل جوان و آینده را با این رشادت‌ها آشنا کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب‌شرق کشور ادامه داد: باید افراد بعد از ما هم بدانند که نسل اول و دوم انقلاب هرگز حاضر نشدند حتی یک قدم عقب‌نشینی کنند.

علیدوست همچنین به گروه تکفیری داعش اشاره و تصریح کرد: این گروه باید توسط خود مردم از بین برود ضمن اینکه کشور ایران و مرزهای ما در این رابطه هیچ‌گونه آسیبی نخواهند دید.

انتهای پیام

کد N507189

وبگردی