آفتاب

راهکار دانش‌جعفری برای خروج از درآمد انحصاری

راهکار دانش‌جعفری برای خروج از درآمد انحصاری

رییس کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای خروج از درآمد انحصاری باید سایر بخش‌های اقتصادی را در کشور فعال کنیم.

رییس کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای خروج از درآمد انحصاری باید سایر بخش‌های اقتصادی را در کشور فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، داود دانش جعفری، وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی - امروز (پنجشنبه) در کارگاه تخصصی اقتصاد مقاومتی در اردبیل با اشاره به اینکه مدیریت صادرات و عدم اتکا به صادرات یک محصول می تواند اقتصاد کشور را ثبات بیشتری ببخشد، اظهار کرد: منحصر کردن سیستم درآمدی به نفت ریسک پذیری در اقتصاد کشور را بالا برده و برای خروج از درآمد انحصاری باید سایر بخش های اقتصادی را در کشور فعال کنیم.

وی افزود: کشور ما به دلیل متکی بودن به اقتصاد نفت و صادرات آن به چند کشور محدود در مواقع تحریم دچار نوسانات اقتصادی شد.

دانش جعفری با بیان اینکه محدود کردن واردات و صادرات به چند کشور مانع حفظ ثبات اقتصادی است، بر لزوم توزیع واردات و صادرات در بین کشورهای مختلف تاکید کرد و گفت: منحصر کردن واردات و صادرات به تعداد کشورهای محدود باعث می شود در مواقع تیرگی روابط دو کشور، اقتصاد دچار نوسان شود.

وی در خصوص مهندسی مقاومت و اقتصاد مقاومتی یاد آور شد: برای کاهش خطر در اقتصاد کشور باید هر چه در توان داریم از وابستگی به کشورهای مختلف خود را برهانیم تا شاهد ثبات بیشتری در اقتصاد باشیم.

دانش‌جعفری بیان کرد: اقتصاد ایران در سال های گذشته از دو ناحیه تهدید و تحریم ضربه پذیری داشت که باید طوری برنامه ریزی کنیم که انگیزه برای دشمنان برای تحریم ایجاد نشود.

وی تقویت تولیدات داخلی و مقاومت اقتصادی در داخل کشور را از جمله راهکارهای کاهش ضربه پذیری دانست و مقاومت در افزایش قیمت در محصول بنزین در سال های گذشته را نمونه تقویت اقتصاد مقاومتی ذکر کرد.

انتهای پیام

کد N507066

وبگردی