آفتاب
مقتدایی:

روحانیون، مناطق محروم را دریابند

روحانیون، مناطق محروم را دریابند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها با کمبود روحانی روبرو هستند و این خلاء باید با هجرت روحانیون از قم به شهرستان‌ها برطرف شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها با کمبود روحانی روبرو هستند و این خلاء باید با هجرت روحانیون از قم به شهرستان‌ها برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، شب گذشته در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در سالن آفتاب مسجد مقدس جکمران، با اشاره به جایگاه عالمان دین و نقش بی بدیل آنان در حفظ دین و دینداری مردم، گفت: براساس روایتی از امام هادی(ع) اگر علما نبودند مردم از دین خارج می‌شدند.

وی، تفقه در دین و تهذیب نفس را از اصلی‌ترین رسالت‌های حوزویان برشمرد و با انتقاد از افرادی که می‌گویند حوزه به لحاظ علمی و تهذیبی تنزل یافته و از این مسئله سوء‌استفاده می‌کنند، گفت: حوزه باید روز به روز در عرصه‌های علمی و تهذیبی رشد داشته باشد و اگر خدای ناکرده افتی هم وجود داشته، با تحقیق و آسیب شناسی دقیق مرتفع گردد. مجمع نمایندگان می‌تواند این مسائل را رصد و پیگیری کند.

ابه گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، این عضو مجلس خبرگان در ادامه با تاکید بر لزوم هجرت روحانیون از قم به شهرستان‌ها، تصریح کرد: برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها با کمبود روحانی روبرو هستند و این خلاء باید با هجرت روحانیون برطرف شود. در گذشته در هر استانی یک عالم محور قرار می‌گرفت، ولی اکنون این‌گونه نیست و در این زمینه احساس خلاء می‌شود.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) را از ضرورت‌ها خواند و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که طلاب و روحانیون باید برای تبلیغ به شهرستان‌های خود بروند. مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه باید در این راستا تلاش و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به جایگاه و ظرفیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، گفت: نمایندگان مجمع باید از مشکلات حوزه‌های استان و شهرستان خود اطلاع داشته باشند و طرح‌ها و مشکلات را به جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه منتقل کنند، تا برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه نیز در این نشست، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مجمع، گفت: مجمع نمایندگان در راستای تحقق آرمان‌های امام راحل، رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و ایجاد ارتباط بیشتر طلاب و فضلا با بزرگان حوزه، جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه فعالیت می‌کند.

وی با اعلام این‌که «مجمع از 202 نفر نماینده از اساتید، معاونان و افراد مؤثر در حوزه تشکیل شده است که رابط رسمی میان بدنه و مقامات عالی حوزه هستند» ارتقاء سطح علمی حوزه، مبارزه با افکار سیاسی منحرف، ایجاد زمینه رشد و شکوفایی طلاب، اصلاح و تنظیم برنامه‌های آموزشی، کمک به گسترش معارف اسلامی و ... را از جمله وظایف این مجمع خواند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه همچنین به ظرفیت‌های این مجمع اشاره کرد و یادآور شد: افزود: این مجمع تاکنون تنها 20 درصد توان و انرژی خود را به منصه ظهور رسانده و تلاش ما، به فعلیت رساندن تمام ظرفیت‌های مجمع نمایندگان با حمایت مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه است، در این راستا حدود 25 طرح به شورای عالی ارسال شده که اجرایی یا در حال برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام

کد N506765

وبگردی