آفتاب
فرهمندپور:

آمار طلاق و اعتیاد در چهارمحال و بختیاری کمتر از استان‌های دیگر است

آمار طلاق و اعتیاد در چهارمحال و بختیاری کمتر از استان‌های دیگر است

شهرکرد- خبرگزاری مهر: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: آمار طلاق و اعتیاد در چهارمحال و بختیاری کمتر از استان‌های دیگر است.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمندپور بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری در شهرکرد اظهار داشت: اعتیاد و طلاق از آسیب‌های اجتماعی است که خوشبختانه در استان چهار محال و بختیاری آمار نگران کننده ای ارائه نشده است.

وی با اشاره به اینکه نباید آمار طلاق و اعتیاد را با تهران مقایسه کرد، اذعان داشت: با در نظر گرفتن این آسیب لازم است رویکرد پیشگیرانه به این موضوع داشته باشیم.

فرهمندپور تصریح کرد: گذاشتن دوره‌های آموزشی و مشاوره ای برای زوج های جوان یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه در بحث‌های اعتیاد نیز باید به فکر پیشگیری باشیم، عنوان کرد: لازم است به طور جدی مقابل آسیب‌های اجتماعی را گرفته و تمام تلاش خود را بکنیم بر بیکاری غلبه داشته باشیم.

فرهمندپور یادآور شد: بهترین راه برای جلوگیری از اعتیاد رفع بیکاری و بی برنامگی است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه مزیت های نسبی هر استانی را نباید از آن غافل شد، اذعان داشت: مزیت این استان گردشگری آن است که باید همواره از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

فرهمندپور یادآور شد: محصولات موجود در استان، کشاورزی و باغداری آن می‌توان با یک برنامه‌ریزی به صنایع تبدیلی استفاده کرد و از این طریق اشتغال‌زایی زیادی را به وجود آورد که این امر باعث کاهش یافتن اعتیاد در جوانان می‌شود.

تقویت تعاونی های ویژه زنان مورد توجه قرار می گیرد

وی تاکید کرد: توجه به کارآفرینی زنان روستایی و عشایری، تقویت تعاونی‌‌های ویژه زنان و... باید در دستور کار قرار گرفته و پیگیری شود و امید است در سال‌های آتی دستاوردهای چشمگیری داشته باشیم.

فرهمندپور با اشاره به اینکه 31 دفتر تابع در استانداری‌های سراسر کشور وجود دارد، اظهار داشت: ایجاد هماهنگی های لازم در اجرای برنامه‌های کشور، گفتگو، تبادل نظر ، تبادل تجربیات، افزایش ارتباطات از اهداف نشست‌های منطقه‌ای است.

وی تصریح کرد: 31 استان را به پنج منطقه که هر منطقه شش استان همجوار به جز یک منطقه که هفت استان را در بر می‌گیرد در نظر گرفتیم که این نشست‌ها را منطقه‌ای پیش بینی کردیم و شش مدیر کل منطقه‌ای نیز در این نشست ها حضور پیدا خواهند کرد.

فرهمندپور بیان داشت: علاوه‌بر دستورهایی که در هر نشستی مدنظر است چند دستور کار اساسی و چند برنامه جانبی که محور نشست‌ها است در نظر گرفته‌ایم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده اذعان داشت: نشست اول در خرداد ماه و تیر ماه بوده و شش نوبت در دستور کار قرار گرفته است.

کد N506365

وبگردی