آفتاب

قبل از کار با دستگاه ATM دهانه ورود کارت را بررسی كنید

قبل از کار با دستگاه ATM دهانه ورود کارت را بررسی كنید

قبل از شروع کار با دستگاه ATM کیبورد و دهانه ورود کارت را بررسی کرده تا دستکاری نشده باشد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "حسین رضائی" رئیس پلیس فتا استان یزد از شهروندان خواست ضمن جدی گرفتن هشدارهای سایبری ، از بروز هر نوع مشکلی در این زمینه جلوگیری بعمل آورند .

وی در ادامه به تشریح برخی نکات ایمنی قبل از استفاده از دستگاه ATM به شرح ذیل پرداخت:
- عدم بازگو کردن اطلاعات مهم مالی و شخصی در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان‌های عمومی .
- قبل از شروع کار با دستگاه ATM کیبورد و دهانه ورود کارت را بررسی کرده تا دستکاری نشده باشد.
- اطلاعات سفرتان را به هیچ عنوان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید این اطلاعات می تواند عدم حضور شما را در منزل در اختیار سارقان قرار دهد .
- در صورتیکه از کافی‌ نت ها استفاده می کنید حتما پس از اتمام کار از حساب کاربری خود از شبکه های اجتماعی و ایمیل‌ها خارج شوید و تاریخچه مرورگر را به همراه تمام کوکی ها و مابقی اطلاعات پاک کنید و از عدم ذخیره پسورد در سیستم مطمئن شوید.
- عدم دریافت بلوتوث‌ها و ایمیل های ناشناس
- از قرار دادن تصاویر و فایل های خصوصی بر روی دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل نظیر موبایل و لپ تاپ پرهیز کرده و به دقت مواظب دستگاه‌های حامل داده، شامل گوشی تلفن همراه، دوربین عكاسی و هرنوع حافظه جانبی همراه خود باشند که سرقت نشود.
- بر روی فایل های حساس خود در لپ تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی رمز عبور(پسورد) قوی گذاشته تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن، اطلاعات آن به راحتی قابل سرقت نباشد.
-روزانه موجودی حساب های بانکی خود را کنترل کنید تا در صورت برداشت غیر مجاز و یا سوء استفاده سریعا از آن مطلع شوید و یا سرویس اعلام تراکنش بانکی از طریق پیامک را از طریق بانک مربوطه فعال كنید.

رئیس پلیس فتا از شهروندان و كاربران اینترنتی می خواهد تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای سایبر نظیر جعل عنوان،کلاهبرداری های اینترنتی ، وب سایت های جعلی ، سایت هایی با محتوای مجرمانه و مغایر با شئونات اسلامی و ... مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طریق سایت پلیس فتا به پلیس فتا اطلاع دهند.
کد N505533

وبگردی