آفتاب

فرمانده سپاه قم: دانشجویان بسیجی سفیران انقلاب اسلامی هستند

فرمانده سپاه قم: دانشجویان بسیجی سفیران انقلاب اسلامی هستند

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع)، دانشجویان بسیجی را سفیران انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیجیان در زمینه دانش نیز همانند حضور در صحنه‌های دیگر ثابت کردند که حضوری فعال و موثر دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، سردار مهدی مهدوی نژاد در همایش تجلیل از نخبگان سازمان بسیج دانش آموزی قم، اظهار داشت: عنوان بسیار خوبی در مرکزیت بسیج با عنوان 'آیه های تمدن' انتخاب شده است، آیه یعنی نشانه و نشانه واقعی تمدن و تمدن سازان در این دوران، شهدای ما هستند که بهترین تمدن ها را ساختند.

وی خاطرنشان کرد: تمام ملت‌ها و امت‌ها می‌توانند با درس آموزی از این تمدن اصیل و ناب یعنی شهدا، گام های بزرگ و اساسی را در مسیر الهی بر دارند.

مهدوی نژاد با اشاره به این‌که تمام تلاش دشمنان این بوده است که انسان ها را در جهل و گمراهی و ناآگاهی نگه دارند، اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی از بدو پیدایش خلقت پیوسته در مورد مساله دانش، رشد و آگاهی تاکید کرده است.

وی خاطر نشان کرد: با بعثت انبیای الهی (ع) تمام تلاش پیامبران (ع) این بوده است که بشر را در راستای رشد و آگاهی تشویق و ترغیب کنند و مهمترین هدف انبیای الهی (ع) قرار دادن انسان ها در یک مسیر درست و کاملی به عنوان صراط مستقیم الهی است.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی با بینش، آگاهی و رشد این مردم، امام خمینی (ره) توانست شناخت ها را عوض کند و با تغییر و عوض کردن نگاه ها منجر به یک انقلاب بزرگ اسلامی شد.

مهدوی نژاد با اشاره به این‌که کسانی در برهه های گوناگون آمدند و برای نهادینه کردن انقلاب اسلامی جانشان را گذاشتند، نزد خداوند اجری عظیم دارند، اظهارکرد: در برهه های دهه اول انقلاب اسلامی، شهدای عزیزمان با جان فشانی خودشان آمدند این فرهنگ و این نظام را نهادینه کردند.

وی با بیان این‌که امام راحل (ره) راه و مسیر صحیح و درست را به ما نشان داد و شهدا با خونشان آمدند این مسیر را بیمه کردند، گفت: چهره های بزرگی چون شهید دکتر 'مصطفی چمران' با آن همه دانش و مجاهدت ها، همه چیز را رها و برای دوام انقلاب هزینه می کند.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم خاطر نشان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس بیش از 36 هزار شهید دانش آموز نیز جانشان را برای بارور تر کردن انقلاب فدا کردند، برای این‌که ثابت کنند ما می توانیم روی پای خودمان بایستیم و زیر حرف زور نرویم.

وی با اشاره به این‌که زمانی که دشمنان نتیجه نگرفتند و یا نتیجه عکس گرفتند در زمینه فرهنگ وارد شدند، عنوان کرد: در مساله فرهنگ هم چهره های درخشانی چون شهید 'احمدی روشن' در عرصه علمی خط شکنی کردند.

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم با بیان این‌که شهدا همچون ستاره های درخشانی در آسمان انقلاب اسلامی می درخشند، خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم تمدن ساز باشیم باید به شهدا اقتدا کنیم.

مهدوی نژاد با بیان این‌که هر کس که اعتقادش به خداوند بیشتر باشند کارش با برکت تر خواهد شد، ابراز کرد: انقلاب به شما دانش آموزان بسیحی نیازمند است و شما نیز به انقلاب نیازمند هستید چون انقلاب اسلامی موجب شده تا ایران اسلامی امروز چنین بدرخشد.

وی با اعلام این‌که نام ایران اسلامی امروز بر تارک جهان می درخشد، تصریح کرد: باید شما دانش آموزان و دانشجویان بسیجی در سنگر علم و دانش بسیار تلاش کنید و متکی بر چند عدد کتب درسی نباشید و به دنبال تحقیق و پژوهش بروید.

مهدوی نژاد هوشیاری بسیجیان در زمان حاضر را لازم و ضروی دانست و گفت: امروز آتش دشمن خیلی سنگین تر از دیروز است و در همه زمینه ها سعی دارد بر ما غلبه پیدا کند، ولی این را بداند این دانشجویان بسیجی از نسل همان رزمندگان دروان دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام

کد N505392

وبگردی