آفتاب
سازمان ملل تاکید کرد؛

دولت متحد فلسطینی نیاز مبرم بهبود اوضاع غزه

دولت متحد فلسطینی نیاز مبرم بهبود اوضاع غزه

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، بازسازی،‌ بهبود، کنترل و امنیت در غزه باید در چارچوب بازگشت یک حاکمیت فلسطینی قانونی و مشروع صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اورشلیم پست،‌ سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرد، یک دولت متحد فلسطینی برای کمک به بهبود و بازسازی دائمی غزه به شدت لازم است.

در این گزارش آمده است: نه حصر غزه توسط اسرائیل و نه قاچاق اسلحه در تونل‌های زیرزمینی و نه ادامه دو نیم کردن فلسطینی‌ها هیچ کدام به بهبود اوضاع غزه کمک نمی‌کند.

در ماه آوریل، ‌دولت تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس بر سر یک قرارداد صلح توافق کردند. با این حال اختلافات داخلی بین دو گروه فلسطینی مانع شکل گیری یک دولت متحد شده است.

حماس سیاست سختی در عدم پذیرش اسرائیل به عنوان یک "کشور" دارد در حالیکه محمود عباس، ‌رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اسرائیل مذاکرات صلح برقرار کرده بود.

این گزارش که توسط هماهنگ کننده ویژه روند صلح در خاورمیانه در سازمان ملل تهیه شده همچنین بر عوامل دخالت اوضاع در کرانه باختری طی تابستان جاری متمرکز شده است.

این گزارش رژیم صهیونیستی را به دلیل شهرک سازی در محل زندگی فلسطینیان سرزنش می‌کند و معتقد است این اقدام منجر به رویارویی فلسطینی‌ها و سربازان اسرائیلی در منطقه شده است.

انتهای پیام

کد N505155

وبگردی