آفتاب
رییس دیوان عالی کشور:

به نظر اکثریت قضات دیوان عالی در محاکم قضایی توجه شود

به نظر اکثریت قضات دیوان عالی در محاکم قضایی توجه شود

هیات عمومی اصراری دیوان عالی کشور به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی و با حضور دادستان محترم کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل جلسه داد.

هیات عمومی اصراری دیوان عالی کشور به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی و با حضور دادستان محترم کل کشور و قضات عالی رتبه دیوان عالی تشکیل جلسه داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین کریمی با ذکر حدیث اخلاقی از رسول گرامی اسلام (ص) که می فرمایند « اگر زیاده روی در سخن گفتن شما نبود و قلب ها شفاف بود آنچه را من می بینم شما می دیدید و هر چه من می شنوم شما می شنیدید» بیان کرد: رسول خدا (ص) جز از منبع وحی چیزی از خودشان نمی فرمایند و معلوم است که اگر مشکلی ما داریم از خود ماست و اشکال در گیرنده های ماست. چون اگر این گونه نبود این همه تهمت زدن،‌ غیبت کردن و کینه کسی را به دل گرفتن و در کار دیگران دخالت بی جا کردن در بشر وجود نداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانشان به آراء اصراری کیفری و حقوقی اشاره کرد و گفت: در قانون فعلی آراء اصراری به‌نظر دارای اشکال اساسی است. 60 یا 70 نفر از قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور درباره پرونده هایی که در جلسه هیات اصراری مطرح می‌شود نظر می‌دهند و این رای به محاکم ارسال می شود و متاسفانه قاضی محاکم می تواند نظر این تعداد قضات عالی رتبه دیوان عالی را قبول نداشته باشد و خود نظر و رای دیگری انشاء کند که واقعاً این دارای اشکال است و باید به نظر اکثریت قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور در محاکم قضایی توجه شود که این هم نیاز به اصلاح قانون دارد و امیدواریم رئیس محترم قوه قضائیه به این مشکل توجه ویژه‌ای داشته باشند و در رفع مشکل قانونی آن تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

کریمی در ادامه در خصوص نحوه تشکیل جلسات هیات عمومی و وحدت رویه دیوان عالی اظهار کرد: برای بهره مندی بیشتر از نظر قضات محترم دیوان عالی کشور در این گونه جلسات درصدد تهیه و تدوین آیین نامه هایی هستیم که در صورت موافقت اکثر قضات محترم دیوان جلسات پربارتر و متقن تر و با کیفیت بیشتر از گذشته برگزار خواهد شد.

وی در پایان مقدم حجت الاسلام و المسلمین رازینی و یکتن خدائی را به جمع قضات دیوان عالی کشور تبریک گفته و در سنگر جدید برایشان آرزوی موفقیت کردند.

انتهای پیام

کد N505058

وبگردی