آفتاب
اجمالی/ سردار سرلشکر جعفری در نشست خبری:

مورد به مورد هر تهدیدی پاسخ داده می‌شود/ در عملیات آمرلی عراق نیروی نظامی ایران ورود پیدا نکرد

مورد به مورد هر تهدیدی پاسخ داده می‌شود/ در عملیات آمرلی عراق نیروی نظامی ایران ورود پیدا نکرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تهدیدات و اقداماتی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شده یا خواهد شد، گفت: پاسخ ایران بستگی به نوع تهدید دارد، مورد به مورد هر تهدیدی پاسخ داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بیست‌وششم شهریور سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تساوی نیروهای زمینی، دریایی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از جنگ به تشکیل سه نیروی دریایی، هوایی و زمینی پرداخت و نسبت به گسترش این سه نیرو اقدام کرد و تاکنون با همت و تلاش نیروهای مجاهد و دانشمند توانستیم در عرصه های علمی و پژوهشی اقدامات بسیار خوب و گسترده ای را در تمام عرصه های هوایی، زمینی و دریایی انجام دهیم.

وی افزود: از زمان جنگ تاکنون دشمنان بارها قصد تهدید بر علیه جمهوری اسلامی را داشتند اما بخاطر آمادگی های نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصرف شده که این نشان دهنده اثرگذاری بازدارندگی قدرت ایران است.

سردار سرلشکر جعفری درباره ایجاد ائتلاف برای مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: ایجاد این ائتلاف به دلیل ناامید شدن آنها از ایفای نقش موثر گروه تروریستی داعش و امثال آن در منطقه بوده و احساس خطر کردند که این گروه ها توسعه پیدا کرده و حتی دامن خودشان را هم بگیرد که در نهایت به این نتیجه رسیدند که این ائتلاف را تشکیل دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حضور ایران در این ائتلاف گفت: حتی اگر هم از جمهوری اسلامی دعوت می کردند، زیرا چون محوریت آن آمریکایی ها هستند، به هیچ عنوان شرکت نمی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات اخیر آمریکا و غربی ها درباره تجهیز اربیل عراق به جنگنده های نظامی را تهدیدی علیه ایران می دانید یا خیر؟، تصریح کرد: این اقدام تهدیدی برای ما نیست زیرا نظام جمهوری اسلامی از تهدید مستقیم عبور کرده است و این اقدام آنها برای روحیه دادن و حمایت از کردها در شمال عراق بوده است و برای همین در منطقه اربیل مستقر شدند.

سردار سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنان خود درباره پاسخ دادن نظامی ایران به تهدیدها و اقداماتی که بر علیه جمهوری اسلامی ایران انجام شده یا خواهد شد، گفت: پاسخ ایران بستگی به نوع تهدید دارد مورد به مورد هر تهدیدی پاسخ داده می شود که در همین میان نیز ثابت کردن پهپاد رژیم صهیونیستی در میدان نبرد پاسخ جمهوری اسلامی ایران بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عملیات آمرلی در عراق می تواند آغازی برای پایان دادن فعالیت گروه تروریستی داعش باشد، و یا اینکه ایران در این عملیات حضور داشت یا خیر؟، گفت: عملیات آمرلی محدود به آن شهر نبود و یک منطقه وسیعی را در بر می گرفت که شامل ارتفاعات استراتژیک بود که داعشی ها با اتکاء به این ارتفاعات به شهرها و روستاهای اطراف تسلط داشتند که خوشبختانه این منطقه با عملیات موفقیت آمیزی پاک سازی شد.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: این عملیات بسیار موفقیت‌آمیز بود که توسط نیروهای مردمی و ارتش عراق انجام شد و ایران نقش مستشاری داشته و در همین زمینه نیز کمک فکری و انتقال تجربیات خود را منتقل کرده است، لذا حضور نیروهای نظامی ایران لازم نبود که به این عملیات وارد شوند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اثر این عملیات قطعا در شکست کامل داعش اثرگذار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سپاه به ساخت تجهیزات سنگین از جمله زیردریایی ها و جنگنده ها ورود پیدا کرده است یا خیر؟، اظهار داشت: قرار نیست سپاه به تجهیزات سنگین دریایی یا جنگنده های هوایی مجهز شود و این سیاستی است که از سال 70 از سوی مقام معظم رهبری به تصویب رسیده است.

سردار سرلشکر جعفری افزود: نیروی دریایی و هوایی ارتش و سپاه مکمل یکدیگر هستند، سپاه مجهز به تجیهزات بومی و سبک، اما در عین حال بسیار توانمند در جنگ های ناهمتراز است.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که تعامل دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چگونه بوده است؟، اظهار داشت: سپاه از تمام دولت ها حمایت می کند بخصوص در اقدامات سازندگی و مربوط به معیشت، امنیت و آسایش مردم و محرومیت‌زدایی سپاه فعال بوده و کارهای گسترده ای را انجام داده است.

وی اضافه کرد: دولت و هیات وزیران نیز به این نتیجه رسیده اند که توانمندی سپاه بخصوص در عرصه سازندگی یک توانمندی قابل توجهی است که نمی شود نادیده گرفت و همواره همکاری ها در این عرصه وجود دارد و خوشبختانه رابطه خوبی میان دولت برقرار است.

سردار سرلشکر جعفری درباره ارزیابی فعالیت های بسیج و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عرصه کار بسیج در داخل کشور بوده و مقابله با خرکت های ضد امنیت و خلاف انقلاب اسلامی از مهمترین وظایف آن بوده و اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

فرمانده کل سپاه افزود: همچنین نیروی قدس سپاه که عرصه ماموریت آن در خارج از کشور و کمک به نهضت های اسلامی بوده، به خصوص در کشورهای لبنان، سوریه و عراق به خوبی عمل کرده است.

وی تاکید کرد: اغراق دشمنان بهترین ارزیابی از عملکرد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سردار سرلشکر جعفری گفت: حمایت فکری و یا آموزشی بیشتر از سوی نیروی قدس سپاه صورت می گیرد که بسیار موفق بوده است.

کد N504724

وبگردی