آفتاب

رقابت شانه به شانه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل

رقابت شانه به شانه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برزیل

در شرایطی که تنها سه هفته به انتخابات ریاست جمهوری برزیل زمان باقی‌مانده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که "دیلما روسف" و رقیب اصلی‌اش "مارینا سیلوا" در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که انتخابات پنجم اوت احتمالاً به دور دوم کشیده خواهد شد و دور دوم رای‌گیری در 27 اوت انجام می‌شود. این بررسی جدید نشان می‌دهد که دیلما روسف رییس‌جمهور کنونی برزیل تا حدی توانسته است محبوبیت خود را در مقابل مارینا سیلوا، سیاستمدار و فعال محیط زیست برزیل ارتقا دهد اما با این حال رقابت به حدی نزدیک است که تحلیل‌گران نمی‌توانند یک فرد را به عنوان پیشتاز معرفی کنند.

این انتخابات با دقت از سوی سرمایه‌گذاران نظارت می‌شود و آن‌ها امیدوارند که 12 سال حکومت حزب کارگران روسف به پایان برسد و سیاست‌هایی برای تکان دادن هفتمین اقتصاد بزرگ جهان برای خروج از رکود اتخاذ شود.

طبق جدیدترین نظرسنجی شرکت "ووکاس پوپول" 42 درصد از مردم از سیلوا در دور دوم انتخابات حمایت می‌کنند که یک درصد بیشتر از روسف است. طبق این آمار، حمایت از روسف در دور اول رای‌گیری از هشت درصد با یک پله صعود به 9 درصد رسیده است. حمایت مردمی روسف بدون تغییر 36 درصد مانده است در حالی که حمایت از سیلوا با یک درصد کاهش نسبت به نظرسنجی دهم سپتامبر به 27 درصد رسیده است. این نظرسنجی روز شنبه و یکشبنه در میان 2000 شرکت‌کننده با درصد خطای 2.2 درصد انجام شد.

انتهای پیام

کد N504636

وبگردی