آفتاب

انتقاد سفیر لیبی در سازمان ملل از شورای امنیت

انتقاد سفیر لیبی در سازمان ملل از شورای امنیت

نماینده دائم لیبی در سازمان ملل با انتقاد از نقش گمرنک هیات سازمان ملل در حمایت از لیبی، شورای امنیت را به کارشکنی در مسلح کردن ارتش لیبی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الیوم السابع، "ابراهیم عمر الدباشی"، سفیر لیبی در سازمان ملل در نشستی که پیرامون اوضاع کنونی لیبی در این کشور برگزار شد، ضمن انتقاد از سخنان مفتی لیبی وی را به حمایت از گروه‌های مسلح و تحریک علیه مقامات دولت متهم کرد.

وی با اشاره به سخنان تحریک آمیز مفتی لیبی علیه دولت اظهار کرد: بار دیگر هم‌پیمانان قذافی تروریست به شهر بازگشته چرا که زندان‌های گروه‌های مسلح پر است از بازداشت شدگان. تمام رسانه‌هایی که دولت و قانون آن‌ها را تایید می‌کند بسته شده و در واقع اقدامات خشونت بار قذافی به شکل سخت‌تر و گسترده‌تر به کشور بازگشته است.

سفیر لیبی تاکید کرد، در سایه حضور گروه‌های مسلح به ویژه فجر لیبی و در نبود یک قدرت دولتی و ادامه اقدامات خشونت بار این گروه‌ها در کشور هیچ نشانه‌ای از پایان این فجایع در کشور دیده نمی‌شود.

سفیر لیبی با انتقاد از نقش کمرنگ سازمان ملل اظهار کرد: انتظار می‌رفت که هیات سازمان ملل اولویت‌های جدیدی را در این خصوص مطرح کند و با ایستادن کنار پارلمان که نماینده دولت است، در اجرای اقدامات و تصمیمات ضروری دولت مبنی بر توقف کشتارها حمایت از مردم کشور و خلع سلاح گروه‌های مسلح از دولت حمایت کند.

وی تاکید کرد: هرگونه موضع یکسان سازمان ملل نسبت به پارلمان لیبی و گروه‌های مسلح باعث ایجاد اختلال و نابودی روند سیاسی لیبی، نقض قطعنامه شمار 2174 شورای امنیت و تشویق به ادامه خشونت‌ها در کشور می‌شود.

سفیر لیبی در سازمان ملل اعلام کرد: ارتش لیبی باید هرچه سریعتر به سلاح مجهز شود و اقدامات مربوط به کمیته تحریم شورای امنیت، روند رساندن اسلحه و مسلح کردن ارتش لیبی را با مشکل رو به رو ساخته و باعث ضعیف شدن ارتش مقابل گروه‌های مسلح تروریستی شده است. چرا که این گروه‌های تروریستی به طور سازمان یافته از طریق دو فرودگاه مصراته و عتیقة از دیگر کشورها سلاح دریافت می‌کنند.

الدباشی تصریح کرد که دولت لیبی تاکنون با هیچ یک از گروه‌های مسلح در خصوص خواسته‌های سیاسی آن‌ها صحبت نکرده و از اعضای شورای امنیت خواست تا هر چه سریعتر به یاری مردم لیبی و ارتش این کشور بشتابند.

انتهای پیام

کد N504540

وبگردی