آفتاب

آخرین راه‎کار لندن برای جلوگیری از جدائی اسکاتلند/کامرون به ادینبرو می رود

آخرین راه‎کار لندن برای جلوگیری از جدائی اسکاتلند/کامرون به ادینبرو می رود

مقامات لندن همچنان در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن مردم اسکاتلند را متقاعد به دادن رای منفی در جریان همه پرسی روز پنجشنبه کنند از همین رو امشب نخست وزیر انگلیس به ادینبرو می رود تا شاید آخرین تلاش های خود در این زمینه را به سرانجام برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "دیوید کامرون" دوشنبه شب (امشب) به اسکاتلند می رود تا شاید بتواند در آخرین سفر خود به ادینبرو پیش از برگزاری همه پرسی، مردم آن را از دادن رای مثبت به طرح استقلال بازدارد.

اسکاتلند روز پنجشنبه هفته جاری صحنه برگزاری همه پرسی استقلال خواهد بود اما مقامات انگلیس به هیچ وجه راضی نیستند که اسکاتلندی ها از بریتانیا جدا شوند.

در این راه حتی دو موضوع نسبتا جدید مطرح شده و آن اینکه اگر در همه پرسی روز پنجشنبه مردم رای به استقلال اسکاتلند بدهند بطور خودکار از اتحادیه اروپا و ناتو خارج می شوند و برای پیوستن به این دو سازمان باید مجددا درخواست بدهند که البته روند پیوستن به بروکسل دوره ای طولانی و دشوار خواهد بود.

انگلیس در این راه راه حتی تهدید کرده که اگر اسکاتلند مستقل شود دیگر اجازه نمی دهد تا این کشور از پوند به عنوان پول رایج خود استفاده کند. لندن امیدوار است که با ایجاد این چالش ها مردم و مقامات اسکاتلند را متقاعد کند که دادن رای مثبت به همه پرسی به نفع آنها نیست، در این میان نظرسنجی ها نیز حکایت مختلفی را دارند و نتایج انها هر روز تغییر می کند بطوریکه یک رزو استقلال طلبان پیش هستند و روز بعد این سلطنت طلبان و حامیان حفظ یکپارچگی با انگلیس هستند که شمارشان از استقلال طلبان بیشتر است بدین ترتیب امکان پیش بینی در مورد همه پرسی روز پنجشنبه دشوار است.

کد N503970

وبگردی