آفتاب
مدیر كل حمل و نقل و پایانه‌ها عنوان کرد؛

حمل انواع مواد معدنی در سطح استان همدان بدون بارنامه دولتی ممنوع است

حمل انواع مواد معدنی در سطح استان همدان بدون بارنامه دولتی ممنوع است

در راستای كنترل و نظارت در زمینه حمل هر گونه مواد معدنی از معادن سطح استان، جابه جایی این محمولات بدون داشتن بارنامه تمبر دار دولتی ممنوع است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌ها گفت: پیرو اصلاح آیین نامه معافیت از اوراق صورت وضعیت و بارنامه معتبر حمل کلیه کالا‌ها از جمله مواد معدنی از معادن استان منوط به اخذ بارنامه تمبر دار دولتی خواهد بود.

به گزارش ایلنا از همدان، نصرت اله حیدری افزود: پیش از این حمل و نقل کالا تا شعاع ۱۵ کیلومتر در سطح استان بدون بارنامه معتبر و تنها با اوراقی به عنوان مجوز حمل و انتقال مواد معدنی صورت می‌گرفت.

وی تاکید کرد: اوایل اردیبهشت ماه سال جاری آیین نامه معافیت حمل کالا تا شعاع ۱۵ کیلومتری استان‌ها بدون اخذ بارنامه اصلاح و در روزنامه رسمی کشور درج گردید که از این پس استفاده از این اوراق غیر قانونی و تخلف محسوب می‌شود.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌ها با بیان اینکه، این امر به منظور نظارت دقیق بر حمل و نقل انواع کالا و پیشگیری از نقل و انتقال بی‌رویه انواع مواد کانی از سطح استان انجام می‌شود.

وی از رانندگان انواع کامیون‌های حمل کننده این نوع محمولات، خواست به هیچ عنوان بدون بارنامه تمبر دار دولتی اقدام به بارگیری و حمل این مواد نکنند زیرا این امر تخلف محسوب می‌شود.

حیدری یاد آور شد: به منظور اعمال قانون، کار‌شناسان این اداره کل با همکاری پلیس راه در محورهای مختلف اقدام به کنترل انواع کامیون‌های حامل بارهای مذکور نموده و در صورت مشاهده تخلف آنان را متوقف خواهند کرد.

وی تاکید کرد عدم رعایت این امر علاوه بر جریمه نقدی و جلوگیری از ادامه تردد معرفی رانندگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی به تخلفات رانندگان اداره کا را نیز در پی خواهد داشت.

کد N503851

وبگردی