آفتاب

تاکید مجدد رژیم صهیونیستی بر حمایت از اردن در مقابله با داعش

تاکید مجدد رژیم صهیونیستی بر حمایت از اردن در مقابله با داعش

وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد که این رژیم آماده است تا به اردن برای مقابله با گروه داعش کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، یووال اشتاینتیز، وزیر اطلاعات و امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در سخنانی تاکید کرد: اگر اردن با خطر واقعی از سوی گروه "دولت اسلامی" (داعش) و پیشروی این گروه به سمت این کشور مواجه شود و در صورتی که از ما درخواست کمک کند ما آماده‌ایم تا بدون هیچ تردیدی به امان کمک کنیم. داعش نه تنها خطری برای اسرائیل بلکه خطری برای تمامی منطقه است.

اشتاینیتز تاکید کرد: ما هرگز نمی‌گذاریم اردن سقوط کند. من معتقدم اردن به اندازه کافی قدرتمند است و با حمایت آمریکا می‌تواند جواب کسانی را که قصد ایجاد ناامنی در این کشور دارند بدهد.

اظهارات اشتاینتیز زمانی ایراد می‌شود که واشنگتن در حال تلاش برای تشکیل ائتلافی بین‌المللی جهت مقابله با گروه داعش است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز همواره تاکید کرده است که داعش از سمت اردن اسرائیل را تهدید می‌کند. با تشکیل ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش نگرانی رژیم صهیونیستی بیشتر می‌شود.

یک منبع سیاسی برجسته اسرائیلی نیز اعلام کرد: در پی برنامه عملیات جدید دولت آمریکا علیه داعش این گروه ممکن است ثبات اردن را برهم بزند و این مساله یک تنش امنیتی واقعی در مرزهای اسرائیل است.

این مسئول اسرائیلی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی برای مقابله با چنین احتمالاتی آماده شده است.

وی در خصوص اینکه آیا در حال حاضر اسرائیل قصد همکاری با اردن جهت مقابله با داعش را دارد یا خیر چیزی نگفت.

مسئول اسرائیلی مذکور مدعی شد: حضور کامل اسرائیل در کرانه باختری باعث با لارفت سطح امنیت می‌شود.

گزارش‌های اسرائیلی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی آماده انجام اقدامات فوری برای کمک به اردن در صورت پیشروی داعش به این کشور است.

منابع سیاسی به شبکه دو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند: تل آویو به واشنگتن ابلاغ کرده در صورتی که داعش به امان برسد، اسرائیل علیه داعش وارد عمل می‌شود.

تل آویو هنوز ماهیت و چگونگی این اقدامات را اعلام نکرده است.

این در حالی است که یک مسئول اسرائیلی اخیرا اعلام کرده که اسرائیل در جنگ کنونی علیه داعش شرکت نمی‌کند چرا که مشارکت اسرائیل ممکن است به ائتلاف بین‌المللی آسیب برساند.

انتهای پیام

کد N503640

وبگردی