آفتاب
رئیس سازمان بسیج عشایری:

رزمایش بزرگ وحدت اقوام و عشایر نویدبخش وحدت و همدلی است

رزمایش بزرگ وحدت اقوام و عشایر نویدبخش وحدت و همدلی است

رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: دلیل اصلی برگزاری رزمایش رزمایش بزرگ وحدت اقوام و عشایر، ایجاد وحدت، همدلی و مودت میان اقوام و عشایر کشور است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دوستعلی آزوغ درباره برپایی رزمایش بزرگ وحدت اقوام و عشایر کشور اظهار کرد: این رزمایش در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، "الی بیت المقدس" نام گذاری شده و قرار است که اقوام مختلفی از عشایر دلیر کشورمان از جمله اقوام آذری استان اردبیل، اقوام کرد استان های کرمانشاه و کردستان، اقوام لر استان های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد، اقوام میان کرد و لر استان ایلام،اقوام بلوچ استان سیستان وبلوچستان و اقوام ترکمن استان گلستان در قالب 3گردان در این رزمایش که در استان کرمانشاه برگزار می گردد شرکت نمایند.

وی وحدت و همدلی میان اقوام و عشایر را ازاهداف اصلی برگزاری این رزمایش برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به این که این رزمایش یک رزمایش نظامی است یکی از اهداف آن بالابردن توان نظامی افراد شرکت کننده می باشد ولی انگیزه و دلیل اصلی برگزاری آن ایجاد وحدت،همدلی ومودت میان اقوام وعشایر است که این وحدت و همدلی در جنگ تحمیلی هم به عرصه ظهور درآمد و به امید خدا بار دیگر ثابت خواهیم کرد که همه ما مشت واحده ای در مقابل زورگویی و یاوه گویی های دشمن هستیم.

رئیس سازمان بسیج عشایری در خصوص استفاده از سلاح هاو امکانات عشایر در این رزمایش بیان کرد: این رزمایش اولین رزمایشی است که به صورت نظامی برگزار خواهد شد و قرار است که در آن از سلاح های نیمه سنگین و همچنین سلاح ها و امکانات عشایری نیز استفاده شود و گفتنی است که یگان های اسب سوار نیز در قالب یک گروهان سازمان دهی شده اند ونکته قابل توجه اینکه از 50نفر از سران اقوام که در اصل سران اقوام تاثیرگزار می باشند به عنوان پرچمدار و هادیان این رزمایش دعوت به عمل آمده که در این مهم ما را یاری خواهند کرد.

آزوغ در مورد زمان برگزاری این رزمایش گفت: قرار است که شرکت کنندگان تابعداز ظهر روز 26شهریور در مکان برگزاری رزمایش حضور بهم رسانند و روز 27شهریور نیز این رزمایش بحول قوه الهی برگزار خواهد شد. سردار نقدی رئیس محترم سازمان بسیج مستعفین نیز در مراسمی که بعدازظهر روز 26شهریور در محل برگزاری رزمایش برگزار خواهد شد حاضر می شوند و به ایراد سخن می پردازند.

رئیس سازمان بسیج عشایری در پایان از مردم غیور استان کرمانشاه تقدیر کرد و افزود: از کلیه کسانی که ما را در برگزاری این رزمایش بزرگ کمک می کنند و همچنین مردم غیور استان کرمانشاه و مسئولین محترم این استان که زمینه ساز این مهم هستند کمال قدردانی و تشکر را داریم.

انتهای پیام

کد N503506

وبگردی